شناسهٔ خبر: 7895470 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ظريف: هلند مي تواند نقش مهمي در اجراي برجام داشته باشد

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1111 1394/06/29
وزیر امور خارجه کشورمان گفت : هلند که در شش ماه اول سال آینده ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد داشت ، می تواند نقش مهمی در اجرای برجام داشته باشد .
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، آقای محمدجواد ظریف در دیدار با همتای هلندی خود گفت : بسیار خوشحالم که وزیر خارجه هلند بعد از 14 سال هم به صورت شخصی و هم به عنوان وزیر امور خارجه به ایران سفر می کند .
وی افزود : آقای برت کوئنداس 14 سال پیش به عنوان عضو پارلمان هلند به ایران سفر کرد و 14 سال است که ما سفر وزیر خارجه هلند به ایران را نداشتیم.
ظریف گفت :‌ در شش ماه اول سال آینده ، هلند ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد داشت و در یکی از مقاطع مهم که با اجرای برجام مسئولیت سنگینی برای اطمینان از حسن اجرای تعهدات متقابل برجام بر عهده اتحادیه اروپا خواهد بود و نقش مهمی در اجرای برجام خواهد داشت ، هلند رئیس اتحادیه اروپا خواهد بود .
وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد : ما دارای روابط بسیار طولانی در حد چندین قرن بین ایران و هلند هستیم و ارتباطات گسترده سیاسی و اقتصادی میان دو کشور وجود داشته است .
وی افزود : متاسفانه به دلیل شرایط چندسال گذشته ارتباط هلند و ایران تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده بود و ما امروز این امکان را داریم که با عبور از مشکلات گذشته به روابطی که میتواند برای دو کشور مهم باشد ، بازگردیم .
آقای ظریف تصریح کرد : حوزه محتمل همکاری اقتصادی دو کشور علاوه بر نفت ، گاز و انرژی که زمینه سنتی همکاری بین ایران و هلند بوده ، در زمینه مدیریت منابع آبی ، کشاورزی و سایر موضوعاتی که هلند در آنها پیشرفت قابل توجهی داشته ، می تواند صورت گیرد و برای منافع دو کشور مفید باشد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشور تاکید کرد : همچنین در حوزه سیاسی با هلند توافق کردیم تعاملات دو کشور ادامه و گسترش پیدا کند و در باره روابط پارلمانی و نیز در حوزه های مختلف از جمله مواد مخدر و حقوق بشر که مورد علاقه دو طرف است بحث و گفتگوهایی خواهیم داشت .
ظریف گفت ‌: همچنین در مورد موضوعات منطقه ای بحث وتبادل نظر خواهیم داشت و امروز هم این بحث ها را در حوزه منطقه ای ادامه خواهیم داد .
وی در پایان مجددا به وزیر خارجه هلند و هیات همراه وی خوشامد گفت .
صدا و تصویر دارد .

نظر شما