به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، جلال حمره امروز_سهشنبه ششم آبان_ در بیست و هفتمین جشنواره خیران مدرسهساز استان ایلام اظهار کرد: برگزاری جشنواره خیران مدرسهساز به منظور ارج نهادن به کوشندگی خیران نیکاندیشی است که با نیت خالص و از سرمایه و توان خود برای آبادانی مدارس این استان هزینه میکنند و نقش مهمی در تربیت نسل آینده دارند.
وی افزود: در راستای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی کشور برنامهریزی گستردهای برای حذف کمبودها و نابرابریها در حوزه آموزش انجام گرفته است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام تصریح کرد: شاخصهای اصلی نهضت عدالت آموزشی در استان ایلام شامل حذف مدارس کانکسی با جمعیت بالای هشت دانشآموز، جایگزینی مدارس فرسوده، تکمیل پروژههای نیمهتمام، حذف مدارس سنگی، مدارس با مساحت کمتر از حد استاندارد و فضاهایی با تراکم بالای دانشآموز در کلاسها است.
حمره با تاکید بر اینکه در این چارچوب ساخت ۱۲۴ پروژه فضای آموزشی در استان است گفت: خیران ایلامی در یکسال گذشته نقش چشمگیری در پیشبرد طرحهای ساخت و نوسازی مدارس استان داشتهاند و این همکاری در دو بخش خیران حقیقی (مردم) و مسئولیتهای اجتماعی بنگاههای اقتصادی بوده است.
وی ادامه داد: بیش از ۱۵۰ پروژه مدرسهسازی با همکاری خیران و پیمانکاران بومی استان در حال اجرا است و انتظار میرود که تا پایان امسال بخش قابلتوجهی از این پروژهها به بهرهبرداری برسد.

نهضت عدالت آموزشی گامی اساسی در مسیر عدالت آموزشی در مناطق مختلف کشور است
ایرج زینیوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این جشنواره با قدردانی از مشارکت مردمی در عرصه مدرسهسازی اظهار کرد: حرکت خیران تجلی فرهنگ انفاق و ایمان استوار به عدالت است و هر کلاس درس که ساخته میشود در حقیقت سنگ بنایی برای تقویت تمدن علم و اخلاق برای آینده کشور خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه طرح بزرگ نهضت توسعه عدالت آموزشی با محوریت محرومیتزدایی از فضاها و تجهیزات آموزشی در دولت چهاردهم اجرا میشود، افزود: این طرح یکی از کلیدیترین برنامههای ملی است و گامی اساسی در مسیر عدالت آموزشی در مناطق مختلف کشور به شمار میرود.
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام تصریح کرد: عدالت آموزشی یعنی دانشآموزان در دورافتادهترین روستاهای شهرستان سیروان یا محرومترین محله شهر ایلام باید همان امکانات آموزشی را در اختیار داشته باشند که دانشآموزان مدارس پایتخت دارند و این هدف، آرمانی دستنیافتنی نیست، زیرا استعداد و توان در جغرافیا یا طبقه اجتماعی محدود نمیشود.
زینیوند خاطرنشان کرد: خیران نیکاندیش تنها سازنده چند کلاس درس نیستند، بلکه پایهگذار تمدنی هستند که علم و اخلاق را در کنار هم برای شکوفایی ایران اسلامی میسازند و این عمل صالح در واقع ساختن شخصیت، کرامت انسانی و آینده روشن فرزندان این سرزمین است.
وی تاکید کرد: هدف نهضت توسعه عدالت آموزشی زدودن چهره محرومیت از فضای آموزشی و فراهم کردن فرصت برابر برای همه دانشآموزان است.
به گزارش ایمنا، در این جشنواره که با حضور خیران و مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد از خیرا ن مدرسهساز استان تجلیل و تقدیر شد.