به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، حمید سلیمان پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، در ارتباط تلفنی با بخش خبر صدا و سیمای مرکز فارس، اجرای کلان پروژه فیبر نوری منازل و کسبوکارها در استان فارس را اتفاقی بسیار مهم در حوزه تامین زیرساخت های ارتباطی پرسرعت و پایدار توصیف کرد و با اشاره به فرسودگی شبکه قدیمی سیم مسی و پیشرفت تکنولوژی، مهاجرت به فیبر نوری را امری ضروری دانست.
سلیمان پور ضمن عذرخواهی از شهروندان بابت مشکلات و خرابیهای ناشی از عملیات عمرانی اجرایی پروژه، درخواست کرد که شهروندان در این زمینه مقداری تحمل کنند.
وی زمان بر شدن ترمیم آسفالت بعد از انجام عملیات حفاری فیبر نوری را زمانبر دانست و گفت: ترمیم مراحل مختلفی دارد؛ ابتدا حفاری انجام میشود، سپس داکتگذاری و لولهگذاری صورت میگیرد، فیبر نوری قرار داده میشود و بعد از آن لایههای مختلف بتن ریزی باید انجام شود که زمانبر است.
مدیرکل ارتباطات استان افزود: تیمهای نظارتی حوزه ارتباطی استان، مستمر بر مراحل مختلف اجرای این پروژه توسط اپراتورها نظارت میکنند تا این عملیات با کمترین زمان ممکن، کمترین خرابی و کمترین خسارت به مردم انجام شود.
سلیمان پور در خصوص گلایه برخی از شهروندان در خصوص سرقت کابل های مسی و قطع شدن خطوط تلفن و اینترنت، تاکید کرد: تلاش بر این است این مناطق در اولویت اجرای فیبرنوری منازل و کسب و کارها قرار گیرند تا به صورت کامل مشکل سرقت ها برطرف شود.
نماینده ارشد وزیر ارتباطات در استان، در عین حال در خصوص تعهدات اپراتورها تصریح کرد: اپراتورهایی که پروانه اجرای این کلان پروژه را دارند، ملزم هستند سه ماه قبل از اجرای کار در هر منطقه، از طریق نصب بنر، پلاکارد و ارسال پیامک اطلاعرسانی کنند و به هیچ عنوان سرویس مشترک نباید بیشتر از ۲۴ ساعت قطع شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر مشترک، سرویس (ADSL) هم دارد، قطع سرویس نباید بیش از ۴۸ ساعت طول بکشد و سپس در بستر فیبر نوری، همان سرویس باید فعال شود.
سلیمان پور از شهروندان نیز خواست اگر شکایتی در ارتباط با اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها دارند و یا جایی قطعی طولانیمدت داشتند، با شماره (۱۹۵) که سامانه رسیدگی به شکایات در حوزه ارتباطات است، تماس بگیرند تا همکاران حوزه ارتباطی استان در کمترین زمان ممکن موارد را پیگیری و پاسخ می دهند.