به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، حمید سلیمان پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در ارتباط تلفنی با بخش خبر صدا و سیمای مرکز فارس، اجرای کلان پروژه فیبر نوری منازل و کسبوکارها در استان فارس را اتفاقی بسیار مهم در حوزه تامین زیرساخت های ارتباطی پرسرعت و پایدار توصیف کرد و با اشاره به فرسودگی شبکه قدیمی سیم مسی و پیشرفت تکنولوژی، مهاجرت به فیبر نوری را امری ضروری دانست.
وی ضمن عذرخواهی از شهروندان بابت مشکلات و خرابیهای ناشی از عملیات عمرانی اجرای پروژه، درخواست کرد که شهروندان در این زمینه مقداری تحمل کنند و بعد از آن طعم شیرین فناوری را خواهند چشید.رئیس شورای راهبری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس درباره علت زمان بر شدن ترمیم آسفالت بعد از انجام عملیات حفاری فیبر نوری گفت: ترمیم زمان بر هست و مراحل مختلفی دارد؛ ابتدا حفاری انجام میشود، سپس داکتگذاری و لولهگذاری صورت میگیرد، فیبر نوری قرار داده میشود و بعد از آن لایههای مختلف بتن ریزی و آب دادن باید انجام شود که زمانبر است.
وی افزود: تیمهای نظارتی حوزه ارتباطی استان، مستمر بر مراحل مختلف اجرای این پروژه توسط اپراتورها نظارت میکنند تا این عملیات با کمترین زمان ممکن، کمترین خرابی و کمترین خسارت به مردم انجام شود.
سلیمان پور در خصوص گلایه برخی از شهروندان در خصوص سرقت کابل های مسی و قطع شدن خطوط تلفن و اینترنت، تاکید کرد: تلاش بر این است این مناطق در اولویت اجرای فیبرنوری منازل و کسب و کارها قرار گیرند تا به صورت کامل مشکل سرقت ها برطرف شود.
نماینده ارشد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان فارس در عین حال در خصوص تعهدات اپراتورها تصریح کرد: اپراتورهایی که پروانه اجرای این کلان پروژه را دارند، ملزم هستند سه ماه قبل از اجرای کار در هر منطقه، از طریق نصب بنر، پلاکارد و ارسال پیامک اطلاعرسانی کنند و به هیچ عنوان سرویس مشترک نباید بیشتر از ۲۴ ساعت قطع شود.
سلیمان پور همچنین خاطرنشان کرد: اگر مشترک، سرویس (ADSL) هم دارد، قطع سرویس نباید بیش از ۴۸ ساعت طول بکشد و سپس در بستر فیبر نوری، همان سرویس باید فعال شود.
رئیس شورای راهبری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از شهروندان نیز خواست: اگر شکایتی در ارتباط با اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها دارند و یا جایی قطعی طولانیمدت داشتند، میتوانند با شماره (۱۹۵) که سامانه رسیدگی به شکایات در حوزه ارتباطات است، تماس بگیرند و همکاران حوزه ارتباطی استان در کمترین زمان ممکن موارد را پیگیری و پاسخ می دهند.