شناسهٔ خبر: 75533160 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: سنا | لینک خبر

متقاضیان شرکت در هفتمین جشنواره ملی بورس و رسانه بخوانند

جریان‌سازی رسانه‌ای؛ محور تازه جشنواره بورس و رسانه

در هفتمین جشنواره ملی بورس و رسانه، محور تازه‌ای با عنوان «جریان‌سازی رسانه‌ای» با هدف سنجش اثرگذاری واقعی صاحبان رسانه بر افکار عمومی و بازار سرمایه و هم‌چنین تأکید بر کمپین‌های هدفمند، پاسخ‌خواهی از مسئولان و ایجاد تغییر در گفتمان فضای اقتصاد معرفی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، شورای سیاست‌گذاری جشنواره بورس و رسانه، «جریان‌سازی رسانه‌ای» را به عنوان یکی از محورهای این دوره از جشنواره معرفی کرده است.

جریان‌سازی رسانه‌ای؛ محور تازه جشنواره بورس و رسانه

هدف از این محدودیت، نمایش و شناخت میزان اثرگذاری مالک رسانه بر جریان‌های خبری عنوان شده است.

جریان‌سازی رسانه‌ای؛ محور تازه جشنواره بورس و رسانه

طبق ضوابط اعلامی فقط صاحب یا مالک رسانه اجتماعی یا صاحب امتیاز و یا مدیر مسئول رسانه‌های رسمی امکان حضور در این بخش را دارند.

جریان‌سازی رسانه‌ای؛ محور تازه جشنواره بورس و رسانه

منظور از «کمپین رسانه‌ای» مجموعه‌ای از مطالب و محتوای رسانه‌ای در بازه‌ای زمانی است که یک موضوع اقتصادی یا بورسی را به صورت پیوسته، هدفمند و با تأثیرگذاری اجتماعی دنبال کرده باشد.

جریان‌سازی رسانه‌ای؛ محور تازه جشنواره بورس و رسانه

طبق دستورالعمل این شورا، آثاری در این بخش برگزیده می‌شوند که علاوه بر ویژگی‌های ذکرشده تغییری در گفتمان عمومی بازار سرمایه ایجاد کرده و اثرگذاری مشخصی بر افکار عمومی گذاشته باشند.

جریان‌سازی رسانه‌ای؛ محور تازه جشنواره بورس و رسانه

جریان‌سازی رسانه‌ای عموما با این هدف انجام می‌شود که نقشی در تغییر نگرش و ارزیابی سیاستگذاران و تصمیم‌سازان در مقوله‌ای خاص داشته باشد.

جریان‌سازی رسانه‌ای؛ محور تازه جشنواره بورس و رسانه

این مدل از تولید محتوای رسانه‌ای، عموما در جریان تعاملی مستمر با مخاطب شکل می‌گیرد و با توجه به این‌که عموما موضوعی مهم را موردتوجه قرار می‌دهد باید به پاسخ‌خواهی مشخص از مسئولان منجر شود.

جریان‌سازی رسانه‌ای؛ محور تازه جشنواره بورس و رسانه

شرکت‌کنندگان می‌تواند حداکثر ۲ جریان رسانه‌ای را که موفق به اجرای آن شده‌اند، به این جشنواره معرفی کنند. با توجه به این‌که در شکل‌گیری یک جریان رسانه‌ای، مجموعه‌ای از مطالب و نه تنها یک مطلب و یا یک محتوا دخیل است، شرکت‌کنندگان می‌توانند برای هر یک از موضوعات اعلامی حداکثر ۱۰ اثر ارسال کنند.

جریان‌سازی رسانه‌ای؛ محور تازه جشنواره بورس و رسانه