این قابلیت جدید که به صورت اختیاری در اختیار کاربران فیسبوک در آمریکا و کانادا قرار گرفته، با هدف یافتن محتوای ارزشمند از میان عکسهای موجود در گالری گوشی کاربران طراحی شده است. بر اساس توضیحات متا، هوش مصنوعی این شرکت پس از فعالسازی، به صورت مداوم گالری کاربر را بررسی کرده و محتوای شخصی را به فضای ابری متا منتقل میکند. سپس با تحلیل این دادهها، پیشنهادهایی برای ویرایش یا ساخت کلاژ ارائه میدهد تا کاربران بتوانند آنها را ذخیره یا در فیسبوک منتشر کنند.
متا اعلام کرده است که محتوای گالری کاربران برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی استفاده نخواهد شد، مگر آنکه کاربر یکی از دو اقدام مشخص را انجام دهد: ویرایش محتوای پیشنهادی با ابزارهای هوش مصنوعی متا، یا انتشار آن در فیسبوک. سخنگوی این شرکت، این موضوع را تأیید کرد و توضیح داد که صرفاً بارگذاری محتوا در فضای ابری برای دریافت پیشنهاد، منجر به استفاده از آن برای بهبود هوش مصنوعی نمیشود. با این حال، مشخص نیست که آیا در صفحه درخواست دسترسی، به این شرط به صراحت اشاره خواهد شد یا خیر.
این قابلیت در حالی معرفی میشود که متا پیش از این در خرداد ۱۴۰۴ نسخهی آزمایشی آن را بررسی کرده بود. در آن زمان، شرکت اعلام کرده بود که از عکسهای خصوصی و منتشرنشده برای آموزش هوش مصنوعی استفاده نمیکند، اما احتمال آن در آینده را رد نکرده بود.
اکنون به نظر میرسد این آینده فرا رسیده و شرایط استفاده از دادههای کاربران مشخصتر شده است. طبق اعلام شرکت، دادههای بارگذاریشده ممکن است بیش از ۳۰ روز در سرورهای ابری متا نگهداری شوند، اما برای هدفگیری تبلیغات مورد استفاده قرار نخواهند گرفت.
این اقدام متا در پی آن صورت میگیرد که سال گذشته این شرکت تأیید کرد مدلهای هوش مصنوعی خود را با استفاده از تمام عکسها و متون عمومی منتشرشده توسط کاربران بزرگسال در فیسبوک و اینستاگرام از سال ۲۰۰۷ آموزش داده است. قابلیت جدید طی ماههای آینده به تدریج برای تمام کاربران در مناطق ذکر شده فعال خواهد شد.
انتهای پیام/