شناسهٔ خبر: 75325347 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در کتابی پژوهشی؛

کاربرد آموزش معکوس در آموزش فارسی‌زبانان بررسی شد

کتاب «کاربرد آموزش معکوس در بالا رفتن هوش بین ‌فردی و کلامی_ زبانی فارسی ‌آموزان خارجی» نوشته مژگان پروائی ریک از سوی انتشارات استاد شهریار به چاپ رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «کاربرد آموزش معکوس در بالا رفتن هوش بین فردی و کلامی_ زبانی فارسی آموزان خارجی» مقام شایسته تقدیر را از اولین جشنواره پایان نامه‌های برتر زبان وادبیات فارسی کسب کرده است. بر اساس مطالعه و بررسی‌هایی که در زمینه آموزش و انواع هوش انجام شده است، فرایند آموزش و دو نوع هوش بین‌فردی و هوش کلامی-زبانی می‌توانند بر کیفیت زندگی فردی و اجتماعی و نوع برقراری ارتباط افراد در جامعه تأثیر مثبت یا منفی داشته باشند.

با توجه به این مسائل و اینکه قشر فارسی‌آموزان همواره در برقراری ارتباط با زبان مقصد و استفاده کاربردی از آن در زندگی روزمره دچار مشکل هستند و همچنین تحقیقی به صورت خاص در خصوص تأثیر روش آموزش معکوس بر هوش کلامی-زبانی و هوش بین‌فردی فارسی‌آموزان انجام نشده است، مژگان پروایی تأثیر روش آموزش معکوس را که امروزه مورد استقبال بسیاری از مدرسان و فراگیران قرار گرفته است، بر میزان هوش بین‌فردی و هوش کلامی-زبانی فارسی‌آموزان سطح پیشرفته سنجیده است.

این کتاب شبه آزمایشی، به همراه گروه آزمایش و کنترل و طرح پیش‌آزمون-پس آزمون و از نظر هدف کاربردی است.

بر اساس نتایج به دست آمده از داده‌های این کتاب پژوهشی، تفاوت معناداری در هوش کلامی-زبانی و هوش بین‌فردی فارسی‌آموزان در دو گروه آزمایش و کنترل (با تعدیل اثر پیش‌آزمون) مشاهده می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت، آموزش معکوس بر هوش کلامی-زبانی و هوش بین‌فردی فارسی‌آموزان تاثیر معناداری دارد.

این کتاب توسط انتشارات استاد شهریار در ۱۲۰ صفحه و با قیمت ۲۰۰ هزارتومان روانه بازار شده است.