شناسهٔ خبر: 75314232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری:

عملیات حفاری خط ۴ مترو شیراز آغاز می‌شود

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به حفاری خط ۴ مترو از بلوار رازی تا استقلال گفت: این خط دسترسی مستقیم به حرم حضرت شاهچراغ(ع) را فراهم خواهد کرد و تا عید فطر عملیات حفاری آن آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی کلانتری امروز دوشنبه، ۲۱ مهر در مراسم پنجاه‌وپنجمین مرحله جهش عمرانی شهرداری شیراز با تأکید بر اینکه ورود دستگاه حفار مکانیزه به خط ۳ مترو نشانه‌ای از رشد عدالت اجتماعی و گسترش امید در زیرساخت‌های شهری است، اظهار کرد: خط ۳ مترو با طول ۳۴ کیلومتر راه‌آهن شیراز را به فرودگاه متصل می‌کند که ۱۲ کیلومتر آن در حال اجراست.

وی افزود: تاکنون بیش از ۳۲۰۰ متر حفاری انجام شده، ۱۴۰ کیلومتر نوار آب‌بند داخلی تولید و به کار گرفته شده و بیش از ۴ هزار تُن فولاد مصرف شده است. در این خط، هفت ایستگاه با میانگین پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد فعال‌اند و پروژه تا پایان سال ۱۴۰۶ یا اوایل ۱۴۰۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز بیان کرد: بیش از ۴۵۰۰ نفر در چهار خط مترو شیراز مشغول کار هستند و این پروژه‌ها علاوه بر توسعه شهری، فرصت‌های اقتصادی و علمی برای جوانان فراهم کرده‌اند.

وی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب، ملت ایران را ملت امید دانست و تأکید کرد: امید با کار، اقدام و حضور میدانی ساخته می‌شود.

شهردار شیراز نیز در این مراسم با تأکید بر حساسیت و پیچیدگی پروژه‌های مترویی اظهار کرد: مدیریت شهری تلاش دارد با پشت سر گذاشتن موانع، این پروژه‌ها را بدون تأخیر پیش ببرد.

محمدحسن اسدی افزود: شرط انتخاب پیمانکار خط ۳، مالکیت دستگاه حفار مکانیزه (تی‌بی‌ام) بود که با بیش از ۸ میلیون یورو خریداری و پس از مونتاژ، عملیات حفاری آغاز شد. طول دستگاه ۱۳۵ متر و وزن آن حدود یک‌هزار و ۵۰۰ تُن است.

شهردار شیراز تصریح کرد: حتی در شرایط سخت اقتصادی، پروژه‌ها متوقف نشدند و امروز نیز، فعالیت‌ها ادامه دارد. 

فعالیت هم‌زمان در چهار خط مترو  

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز هم در این مراسم با اشاره به فعالیت هم‌زمان چهار جبهه کاری در پروژه مترو شیراز اظهار کرد: در هیچ کلان‌شهری چنین حجمی از فعالیت وجود ندارد و این اقدام حاصل تدبیر شورای ششم و مدیریت دکتر اسدی است.

رضا محمدیان افزود: دستگاه تی‌بی‌ام باعث صرفه‌جویی چند میلیارد تومانی در هزینه‌ها شده و برخی نگاه‌های سیاسی نباید تلاش‌های شهرداری را تخریب کنند.

وی همچنین بر ضرورت حمایت مالی پروژه‌ها تأکید کرد و گفت: بدون حمایت مالی، پروژه‌های بزرگ پیش نمی‌روند و عملکرد مالی در این زمینه کلیدی بوده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: شیراز، شهر فرهنگ و تمدن ایرانی است و امروز با فعالیت‌های گسترده عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، الگویی برای کل کشور به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام