به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، علی کلانتری امروز دوشنبه، ۲۱ مهر در مراسم پنجاهوپنجمین مرحله جهش عمرانی شهرداری شیراز با تأکید بر اینکه ورود دستگاه حفار مکانیزه به خط ۳ مترو نشانهای از رشد عدالت اجتماعی و گسترش امید در زیرساختهای شهری است، اظهار کرد: خط ۳ مترو با طول ۳۴ کیلومتر راهآهن شیراز را به فرودگاه متصل میکند که ۱۲ کیلومتر آن در حال اجراست.
وی افزود: تاکنون بیش از ۳۲۰۰ متر حفاری انجام شده، ۱۴۰ کیلومتر نوار آببند داخلی تولید و به کار گرفته شده و بیش از ۴ هزار تُن فولاد مصرف شده است. در این خط، هفت ایستگاه با میانگین پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد فعالاند و پروژه تا پایان سال ۱۴۰۶ یا اوایل ۱۴۰۷ به بهرهبرداری میرسد.
رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز بیان کرد: بیش از ۴۵۰۰ نفر در چهار خط مترو شیراز مشغول کار هستند و این پروژهها علاوه بر توسعه شهری، فرصتهای اقتصادی و علمی برای جوانان فراهم کردهاند.
وی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب، ملت ایران را ملت امید دانست و تأکید کرد: امید با کار، اقدام و حضور میدانی ساخته میشود.
شهردار شیراز نیز در این مراسم با تأکید بر حساسیت و پیچیدگی پروژههای مترویی اظهار کرد: مدیریت شهری تلاش دارد با پشت سر گذاشتن موانع، این پروژهها را بدون تأخیر پیش ببرد.
محمدحسن اسدی افزود: شرط انتخاب پیمانکار خط ۳، مالکیت دستگاه حفار مکانیزه (تیبیام) بود که با بیش از ۸ میلیون یورو خریداری و پس از مونتاژ، عملیات حفاری آغاز شد. طول دستگاه ۱۳۵ متر و وزن آن حدود یکهزار و ۵۰۰ تُن است.
شهردار شیراز تصریح کرد: حتی در شرایط سخت اقتصادی، پروژهها متوقف نشدند و امروز نیز، فعالیتها ادامه دارد.
انتهای پیام