شناسهٔ خبر: 75222645 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مایکروسافت تخفیف‌های گیم پس برای بازی‌ها و بسته‌های الحاقی را حذف و آنها را با امتیاز‌های پاداش جایگزین کرد

مایکروسافت، علاوه بر معرفی سطوح جدید برای اشتراک گیم پس و افزایش قیمت گیم پس آلتیمیت، تأیید کرده است که تخفیف ۱۰ درصدی مشترکین آلتیمیت برای خرید بسته‌های الحاقی (DLC) بازی‌های موجود در این سرویس را غیرفعال کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش gamingbolt این شرکت در بیانیه‌ای به IGN گفته است که به جای تخفیف، مشترکین اکنون مقدار بیشتری امتیاز پاداش برای خرید‌های خود دریافت خواهند کرد.

در این بیانیه، مایکروسافت توضیح داده است که مشترکین گیم پس آلتیمیت به اندازه ۱۰ درصد از ارزش یک بازی یا DLC آن را به صورت امتیاز پاداش دریافت خواهند کرد. مشترکین گیم پس پریمیوم نیز به همین ترتیب ۵ درصد از ارزش خرید خود را به صورت امتیاز دریافت می‌کنند. با این حال، تمام تخفیف‌ها از بین نمی‌روند. مشترکین گیم پس آلتیمیت همچنان از تخفیف ۲۰ درصدی روی برخی از بازی‌های موجود در این سرویس بهره‌مند خواهند شد.

مایکروسافت در بیانیه خود گفت: «به جای تخفیف روی خریدها، مشترکین آلتیمیت و پریمیوم به ترتیب ۱۰٪ و ۵٪ امتیاز هنگام خرید بازی‌ها و افزونه‌های منتخب از کتابخانه گیم پس کسب خواهند کرد. اعضای آلتیمیت همچنان تخفیف ۲۰٪ روی بازی‌های منتخب از کتابخانه گیم پس را خواهند داشت.»

علاوه بر این، تمام اعضای Rewards هنگام خرید بازی‌ها و افزونه‌ها از فروشگاه امتیاز کسب می‌کنند، در حالی که مشترکین پریمیوم و آلتیمیت حتی بیشتر، به ترتیب ۲ و ۴ برابر، امتیاز دریافت خواهند کرد.

در وب‌سایت رسمی برنامه پاداش گیم پس، مایکروسافت اشاره کرده است که مشترکین پریمیوم می‌توانند حداکثر معادل ۵۰ دلار امتیاز پاداش در یک سال کسب کنند، در حالی که این سقف برای مشترکین آلتیمیت ۱۰۰ دلار است. این امتیاز‌ها را می‌توان برای موارد مختلفی مانند خرید کارت‌های هدیه ایکس‌باکس یا شرکت در قرعه‌کشی‌ها استفاده کرد.

مایکروسافت با حرکت اخیر خود برای گران‌تر کردن اشتراک گیم پس آلتیمیت، با انتقادات زیادی رو‌به‌رو شده است. اخیراً، حتی رئیس سابق کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) – لینا خان – علیه این شرکت صحبت کرد و آن را در اقدام به افزایش قیمت‌ها، «بزرگ‌تر از آنکه اهمیت دهد» (too-big-to-care) خواند.

خان نوشت: «خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت با افزایش قیمت‌های قابل توجه و تعدیل نیرو همراه بوده است که به گیمر‌ها و توسعه‌دهندگان آسیب می‌رساند. همانطور که در بخش‌های مختلف دیده‌ایم، افزایش یکپارچه‌سازی بازار و افزایش قیمت‌ها اغلب دست در دست هم حرکت می‌کنند.»

سطوح جدید گیم پس عبارتند از Essential، Premium و Ultimate که به ترتیب با قیمت‌های ۹.۹۹ دلار، ۱۴.۹۹ دلار و ۲۹.۹۹ دلار در ماه عرضه می‌شوند. اشتراک گیم پس آلتیمیت به عنوان گران‌ترین سطح، مزایای زیادی از جمله دسترسی به Ubisoft+ Classics و EA Play، و همچنین دسترسی به بیش از ۴۰۰ عنوان و امکان بازی کردن عناوین فرست-پارتی در روز اول عرضه را دارد.

انتهای پیام/