شناسهٔ خبر: 75270447 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

دوقطبی اجبار غیر اجبار نسازید/ موضوع برهنگی و پوشش مناسب است

مواضع برخی‌ها در طرح موضوع حجاب اجباری! و تقسیم جامعه به حزب‌اللهی و غیرحزب‌اللهی واکنش کاربران فضای مجازی را برانگیخت.

صاحب‌خبر -
 

شهدای ایران: مواضع برخی‌ها در طرح موضوع حجاب اجباری! و تقسیم جامعه به حزب‌اللهی و غیرحزب‌اللهی واکنش کاربران فضای مجازی را برانگیخت.
 
 ابن حوا 
پاسخ مستدل رهبر معظم انقلاب به مماشات‌گران با بی‌حجابی: «آنچه بنده را حساس می‌کند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی که جزو خواص محسوب می‌شوند، مسئله «حجاب اجباری» مطرح می‌شود؛ معنایش این است که یک عده‌ای نادانسته - حالا من می‌گویم نادانسته؛ ان‌شاءالله نادانسته است- همان خطی را دنبال می‌کنند که دشمن با آن‌همه خرج نتوانسته آن خط را در کشور به نتیجه برساند. در بین اینها روزنامه‌نگار هست، روشنفکرنما هست، آخوند و معمم هست...» امام در مقابل یک منکر واضحی که به وسیله پهلوی و دنباله‌های آنها در کشور ایجاد شد محکم ایستاد. حالا آقا از آن طرف درآمده [می‌گوید]که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگ‌تر نیست، چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمی‌کنید، در مقابل این [کار]که مثلاً روسری را بردارد یا بی‌حجاب باشد، تعقیب می‌کنید.»
ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن]رنج می‌برد، این است که تشخیص نیست. 
ما که نگفتیم اگر کسی در خانه خودش در مقابل نامحرم روسری‌اش را برداشت، ما او را تعقیب می‌کنیم؛ [خیر]ما او را تعقیب نمی‌کنیم، در خانه خودش است، کار شخصی می‌کند. 
آن کاری که در ملأ انجام می‌گیرد، در خیابان انجام می‌گیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است. 
این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می‌کند. 
حرام کوچک و بزرگ ندارد، آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد.»
 مینا صابر 
 ‎حجاب در ایران، نه پوشش است، نه اجبار. سنگی ا‌ست در بنای هویت زن ایرانی.
از دل تمدن بزرگ ایران، از نور دین اسلام. از رضاخان تا امروز هر که خواست آن را بشکند، خودش شکست. در غربال بزرگ آخرالزمان، حجاب یکی از غربال‌هاست، نه فقط برای مردم، بلکه برای علما و سیاسیون.
 سردار
دوقطبی اجبار و غیراجبار نساز... 
موضوع برهنگی و پوشش مناسب است. با حرف‌هایت سم تزریق کردی آقای دکتر... 
 محمد قمی 
مسئول بی‌هنر، واقعاً نمی‌داند با «نظرات خطا و بی‌جا» درباره حجاب و پوشش اجتماعی، فضا را برای هنجارشکنی بیشتر باز می‌کند و انسجام ملی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؟!
 ابوالقاسم طالبی 
آقای اژه‌ای آیا نگاه سیاسی- فرهنگی امامین انقلاب را جلوی پای سیاست ذبح می‌کنند و شما ساکتید؟
 عبدالله گنجی
‏حدود ۳۰ نفر از انقلابیون دو آتشه یا پاکار ج. ا که تدریجاً منتقد و مخالف شدند یا بریدند و فاصله گرفتند را از جهت علت تغییر مطالعه کردم. 
٩۵ درصد شروع مسئله‌شان از یک امر شخصی است، اما در هیبت دلسوز ظاهر و پشت مردم می‌روند. علت عمدتاً:
- رد صلاحیت
- گرفتار شدن خود یا اعضای خانواده و نزدیکان در فرایند قضا
- احساس دیده نشدن
- احساس دیده شدن کسانی که او ریز می‌دیده و با خود مقایسه می‌کند.
- احساس بی‌توجهی به نظرات و خواسته‌ها
- خصلت‌های روانشناختی مانند کم ظرفیتی، غد بودن، تحریک پذیری و نداشتن سعه صدر
- تغییر پارادیم از سیاست ورز به روشنفکر.
اما برخی که تازه با شیب ملایم شروع کردند مانند باهنر را هنوز کشف نکرده‌ام. قدری زمان می‌برد. 
 امید 
‌‎مقام معظم رهبری: همه باید به قانون احترام بگذارند چه کسانی که به شرع معتقد هستند و چه کسانی که نیستند. 
 محمدعلی 
‏نه تعریفش از حزب‌اللهی درست است، نه درصدی که ارائه می‌دهد مطابق با واقع است و نه اصولاً درکی از پیامد‌های حرفش دارد و ناآگاهانه برای ترویج بی‌حیایی جاده صاف می‌کند!
 محمدعلی جابری 
‏اگه کسی به آقای باهنر دسترسی داره این سخن آقا رو به گوشش برسونه لطفاً:
کشف حجاب، ‎حرام- شرعی و ‎حرام- سیاسی است. هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است. خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند نمی‌دانند این را! اگر بدانند پشت این کاری که اینها دارند می‌کنند چه کسانی هستند، قطعاً نمی‌کنند... 
 صدرا
‏وسط تهران ۱۰ تا ۱۵ درصد بی‌حجاب هستند. از این ۱۰ درصد ۹۰ درصد شال دور گردنشونه، از این ۱۰ درصد دوم ۸۰ درصد شال توی کیفشونه.
یعنی کلاً به خاطر یک درصد مردم قانون حجاب ابلاغ نمیشه، بعد نادان‌ها میگن برای اکثریت نمیشه قانون نوشت. اکثریت مردم ما دیندار هستند.

شهدای ایران: مواضع برخی‌ها در طرح موضوع حجاب اجباری! و تقسیم جامعه به حزب‌اللهی و غیرحزب‌اللهی واکنش کاربران فضای مجازی را برانگیخت.
 
 ابن حوا 
پاسخ مستدل رهبر معظم انقلاب به مماشات‌گران با بی‌حجابی: «آنچه بنده را حساس می‌کند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی که جزو خواص محسوب می‌شوند، مسئله «حجاب اجباری» مطرح می‌شود؛ معنایش این است که یک عده‌ای نادانسته - حالا من می‌گویم نادانسته؛ ان‌شاءالله نادانسته است- همان خطی را دنبال می‌کنند که دشمن با آن‌همه خرج نتوانسته آن خط را در کشور به نتیجه برساند. در بین اینها روزنامه‌نگار هست، روشنفکرنما هست، آخوند و معمم هست...» امام در مقابل یک منکر واضحی که به وسیله پهلوی و دنباله‌های آنها در کشور ایجاد شد محکم ایستاد. حالا آقا از آن طرف درآمده [می‌گوید]که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگ‌تر نیست، چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمی‌کنید، در مقابل این [کار]که مثلاً روسری را بردارد یا بی‌حجاب باشد، تعقیب می‌کنید.»
ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن]رنج می‌برد، این است که تشخیص نیست. 
ما که نگفتیم اگر کسی در خانه خودش در مقابل نامحرم روسری‌اش را برداشت، ما او را تعقیب می‌کنیم؛ [خیر]ما او را تعقیب نمی‌کنیم، در خانه خودش است، کار شخصی می‌کند. 
آن کاری که در ملأ انجام می‌گیرد، در خیابان انجام می‌گیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است. 
این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می‌کند. 
حرام کوچک و بزرگ ندارد، آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد.»
 مینا صابر 
 ‎حجاب در ایران، نه پوشش است، نه اجبار. سنگی ا‌ست در بنای هویت زن ایرانی.
از دل تمدن بزرگ ایران، از نور دین اسلام. از رضاخان تا امروز هر که خواست آن را بشکند، خودش شکست. در غربال بزرگ آخرالزمان، حجاب یکی از غربال‌هاست، نه فقط برای مردم، بلکه برای علما و سیاسیون.
 سردار
دوقطبی اجبار و غیراجبار نساز... 
موضوع برهنگی و پوشش مناسب است. با حرف‌هایت سم تزریق کردی آقای دکتر... 
 محمد قمی 
مسئول بی‌هنر، واقعاً نمی‌داند با «نظرات خطا و بی‌جا» درباره حجاب و پوشش اجتماعی، فضا را برای هنجارشکنی بیشتر باز می‌کند و انسجام ملی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؟!
 ابوالقاسم طالبی 
آقای اژه‌ای آیا نگاه سیاسی- فرهنگی امامین انقلاب را جلوی پای سیاست ذبح می‌کنند و شما ساکتید؟
 عبدالله گنجی
‏حدود ۳۰ نفر از انقلابیون دو آتشه یا پاکار ج. ا که تدریجاً منتقد و مخالف شدند یا بریدند و فاصله گرفتند را از جهت علت تغییر مطالعه کردم. 
٩۵ درصد شروع مسئله‌شان از یک امر شخصی است، اما در هیبت دلسوز ظاهر و پشت مردم می‌روند. علت عمدتاً:
- رد صلاحیت
- گرفتار شدن خود یا اعضای خانواده و نزدیکان در فرایند قضا
- احساس دیده نشدن
- احساس دیده شدن کسانی که او ریز می‌دیده و با خود مقایسه می‌کند.
- احساس بی‌توجهی به نظرات و خواسته‌ها
- خصلت‌های روانشناختی مانند کم ظرفیتی، غد بودن، تحریک پذیری و نداشتن سعه صدر
- تغییر پارادیم از سیاست ورز به روشنفکر.
اما برخی که تازه با شیب ملایم شروع کردند مانند باهنر را هنوز کشف نکرده‌ام. قدری زمان می‌برد. 
 امید 
‌‎مقام معظم رهبری: همه باید به قانون احترام بگذارند چه کسانی که به شرع معتقد هستند و چه کسانی که نیستند. 
 محمدعلی 
‏نه تعریفش از حزب‌اللهی درست است، نه درصدی که ارائه می‌دهد مطابق با واقع است و نه اصولاً درکی از پیامد‌های حرفش دارد و ناآگاهانه برای ترویج بی‌حیایی جاده صاف می‌کند!
 محمدعلی جابری 
‏اگه کسی به آقای باهنر دسترسی داره این سخن آقا رو به گوشش برسونه لطفاً:
کشف حجاب، ‎حرام- شرعی و ‎حرام- سیاسی است. هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است. خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند نمی‌دانند این را! اگر بدانند پشت این کاری که اینها دارند می‌کنند چه کسانی هستند، قطعاً نمی‌کنند... 
 صدرا
‏وسط تهران ۱۰ تا ۱۵ درصد بی‌حجاب هستند. از این ۱۰ درصد ۹۰ درصد شال دور گردنشونه، از این ۱۰ درصد دوم ۸۰ درصد شال توی کیفشونه.
یعنی کلاً به خاطر یک درصد مردم قانون حجاب ابلاغ نمیشه، بعد نادان‌ها میگن برای اکثریت نمیشه قانون نوشت. اکثریت مردم ما دیندار هستند.