شناسهٔ خبر: 74743924 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

لزوم ایجاد حوزه مدیریتی برای ارتقا زیست بوم تعلیم و تربیت کودک

برنا - گروه اجتماعی؛ رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: برای ارتقاء زیست‌بوم تعلیم و تربیت کودک در هر استان باید حوزه مدیریتی در این حوزه ایجاد می‌شد، زیرا سیاستگذاری نیازمند قدرت مبتنی بر تحقیق و پژوهش است. برنا - گروه اجتماعی؛ رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: برای ارتقاء زیست‌بوم تعلیم و تربیت کودک در هر استان باید حوزه مدیریتی در این حوزه ایجاد می‌شد، زیرا سیاستگذاری نیازمند قدرت مبتنی بر تحقیق و پژوهش است.

صاحب‌خبر -

 اولین نشست تخصصی روسای ادارات تعلیم و تربیت کودک سراسر کشور با حضور حمیدرضا شیخ‌الاسلام رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برگزار شد.

براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این برنامه، شیخ‌الاسلام با بیان اینکه هدف اصلی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک سرمایه‌سازی است، گفت: گرچه در گذشته سرمایه تنها در منابع مالی تعریف می‌شد اما امروزه کشورهای توسعه‌یافته سرمایه را سرمایه انسانی می‌داند و به همین دلیل بیشترین تمرکز را در این حوزه دارند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مهمترین شاخص توسعه است، افزود: سرمایه انسانی رکن توسعه جوامع است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پشتوانه سیاست‌گذاری تحقیق و پژوهش است، اظهار کرد: کشورهای شرقی با اصلاح تدریجی به توسعه سرمایه انسانی رفتند و البته برخی کشورها از روش‌های تحقیقاتی استفاده و در نهایت نتایج خود را به سیاست‌گذاری تبدیل کردند.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه در تمام سیاستگذاری‌ها باید مبنای اصلی میدان باشد، بیان کرد: برای ارتقاء زیست‌بوم تعلیم و تربیت کودک در هر استان باید حوزه مدیریتی در این حوزه ایجاد می‌شد، زیرا سیاستگذاری نیازمند قدرت مبتنی بر تحقیق و پژوهش است؛ بنا به همین ضرورت بود که ساختار استانی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ایجاد شد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه مدیریت آفریدن ارزش‌افزوده از عوامل در اختیار جهت تحقق اهداف سازمانی است،عنوان کرد: ادارات تعلیم و تربیت کودک باید ظرفیت‌های بومی را بشناسند و آنها را به ارزش‌افزوده تبدیل کنند.

شیخ‌الاسلام در پایان با اشاره به اینکه آموزش منجر به رونق تولید و تولید منتج به توسعه می‌شود، تصریح کرد: کشورهای توسعه‌یافته برای تکمیل زنجیره ارزش خود بیشترین سرمایه‌گذاری را در حوزه آموزش انجام می‌دهند و حتی برخی از آنها برای رسیدن به توسعه بیشتر، آموزش را زودتر آغاز می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: