شناسهٔ خبر: 74756806 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:

ایجاد ساختار استانی، پشتوانه علمی و تحقیقاتی دارد/ سرمایه انسانی رکن توسعه جوامع است

شیخ‌الاسلام با اشاره به ضرورت توسعۀ ساختار استانی سازمان در سراسر کشور، گفت: این اقدام زمینه‌ساز تبدیل ظرفیت‌های بومی به ارزش‌افزوده در حوزۀ تعلیم و تربیت کودک است.

صاحب‌خبر - به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اولین نشست تخصصی روسای ادارات تعلیم و تربیت کودک سراسر کشور با حضور حمیدرضا شیخ‌الاسلام معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برگزار شد. سرمایه انسانی رکن توسعه جوامع است در این برنامه، شیخ‌الاسلام با بیان اینکه هدف اصلی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، سرمایه‌سازی است، گفت: گرچه در گذشته سرمایه تنها در منابع مالی تعریف می‌شد، اما امروزه کشورهای توسعه‌یافته سرمایه را سرمایه انسانی می‌داند و به همین دلیل بیشترین تمرکز را در این حوزه دارند. وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مهمترین شاخص توسعه است، افزود: سرمایه انسانی رکن توسعه جوامع است. پشتوانه سیاست‌گذاری تحقیق و پژوهش است معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پشتوانه سیاست‌گذاری تحقیق و پژوهش است، اظهار داشت: کشورهای شرقی با اصلاح تدریجی به توسعه سرمایه انسانی رفتند و البته برخی کشورها از روش‌های تحقیقاتی استفاده و در نهایت نتایج خود را به سیاست‌گذاری تبدیل کردند. ایجاد ساختار استانی، پشتوانه علمی و تحقیقاتی دارد شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه در تمام سیاستگذاری‌ها باید مبنای اصلی میدان باشد، اظهار داشت: برای ارتقاء زیست‌بوم تعلیم و تربیت کودک در هر استان باید حوزه مدیریتی در این حوزه ایجاد می‌شد، زیرا سیاستگذاری نیازمند قدرت مبتنی بر تحقیق و پژوهش است؛ بنا به همین ضرورت بود که ساختار استانی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ایجاد شد. ظرفیت‌های بومی باید به ارزش‌افزوده تبدیل شوند رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه مدیریت آفریدن ارزش‌افزوده از عوامل در اختیار جهت تحقق اهداف سازمانی است، اظهار داشت: ادارات تعلیم و تربیت کودک باید ظرفیت‌های بومی را بشناسند و آنها را به ارزش‌افزوده تبدیل کنند. آموزش نیروی انسانی پایه و بنیان توسعه است شیخ‌الاسلام در پایان با اشاره به اینکه آموزش منجر به رونق تولید و تولید منتج به توسعه می‌شود، تصریح کرد: کشورهای توسعه‌یافته برای تکمیل زنجیره ارزش خود بیشترین سرمایه‌گذاری را در حوزه آموزش انجام می‌دهند و حتی برخی از آنها برای رسیدن به توسعه بیشتر، آموزش را زودتر آغاز می‌کنند.