اقبال خانی، شنبه ۳۱ خرداد در حاشیه برگزاری جلسه پروژه مهر که در محل اداره استثنایی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه با شعار توسعه عدالت آموزشی، برای ایران، برای مدرسه از سوی وزارت آموزش و پرورش و ادارات کلید خورده و در مدارس با تاکید بر عدالت آموزشی و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان و تقویت هویت ایرانی اسلامی اجرایی می شود.
وی افزود: این پروژه هر ساله به منظور آماده سازی و تمهید بازگشایی مطلوب مدارس برای اجرا ابلاغ و در مدارس اجرایی می شود و موفقیت آن در مسیر مطلوب برگزار کردن سال تحصیلی جدید نیازمند ساماندهی به موقع امور آموزشی است.
سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: در همین راستا ستاد پروژه مهر در آموزش و پرورش استثنایی کردستان به منظور برنامهریزی و هماهنگی فعالیتها و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس بر اساس ۷ کارگروه برنامه ریزی،ساماندهی، بهسازی منابع و انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، تامین و تجهیزات،کیفیت بخشی آموزشی، تربیتی و تندرستی، اطلاع رسانی و توسعه کمی و کیفی تعلیم و تربیت در مدارس کار خود را آغاز کرده است.
خانی، پروژه مهر را اقدامی در جهت شاداب سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان با نیازهای ویژه دانست و افزود: پروژه مهر با هدف سامان دهی و آماده سازی امکانات و وسایل آموزشی، توسعه شایستگی های معلمان، ساماندهی مطلوب و توانمندسازی نیروی انسانی، برنامه ریزی جهت ثبت، سفارش و توزیع کتب درسی و غیره در حال اجرا است.
سرپرست آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات و ظرفیتهای موجود در خدمت رسانی به دانش آموزان با نیازهای ویژه بیان کرد: کمبود نیروی آموزشی متخصص، تجهیزات آموزشگاهی و کارگاهی، عدم مناسب سازی فضاهای آموزشی و نبود زمینه اشتغال برای دانش آموزان فارغ التحصیل چالشهای مهم پیش روی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان است.
خانی، پروژه مهر را یک اقدام زیر بنایی مدیریت شده و نظام مند در شناخت مشکلات موجود در فضاهای آموزشی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی دانست و ادامه داد: پروژه مهر فرصتی فراهم می کند که فضا و فعالیت های مدرسه، متناسب با امکانات وخلاقیت عوامل اجرایی و سند تحول بنیادین، آماده ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان و همکاران شود.
وی خاطرنشان کرد: کارگروههای مختلف باید با تمهید سازوکارهای نظارتی بر اجرای مطلوب فعالیتها در مدارس نظارت داشته و با بهرهگیری از توان و تخصص کارکنان زمینه ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی هرچه بهتر مدارس را فراهم کنند.
سرپرست آموزش و پرورش استثنایی کردستان در خصوص انتخاب و انتصاب مدیران جدید مدارس تصریح کرد: انتخاب و انتصاب مدیران باید با حساسیت و دقت کامل صورت گیرد تا مدیرانی کارآمد و با انگیزه انتخاب شوند.
وی در پایان تصریح کرد: توجه به نقاط قوت و تجارب سالهای گذشته و نیازهای نوین نظام تعلیم و تربیت، قدرت تصمیم گیری و تقویت روحیه مشارکتجویی در پویایی مدارس و ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان مورد تاکید است.
انتای پیام