شناسهٔ خبر: 73514018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پروژه مهر؛ نماد تحول بنیادین در کیفیت بخشی دستگاه تعلیم وتربیت است

سرپرست اداره آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: برنامه جامع پروژه مهر زمینه ساز مدارس ایمن و نماد تحول بنیادین در کیفیت بخشی خدمات آموزشی،پرورشی وارتقای دستگاه تعلیم وتربیت است. سرپرست اداره آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: برنامه جامع پروژه مهر زمینه ساز مدارس ایمن و نماد تحول بنیادین در کیفیت بخشی خدمات آموزشی،پرورشی وارتقای دستگاه تعلیم وتربیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارشخبرگزاریبرناازکردستان؛ اقبال خانی، سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری جلسه پروژه مهر که در محل اداره استثنایی استان برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه با شعار "توسعه عدالت آموزشی، برای ایران، برای مدرسه" از سوی وزارت آموزش و پرورش و ادارات کلید خورده و در مدارس با تاکید بر عدالت آموزشی وتربیت تمام ساحتی دانش آموزان وتقویت هویت ایرانی اسلامی اجرایی می شود.

خانی گفت: این پروژه هر ساله به منظور آماده سازی و تمهید بازگشایی مطلوب مدارس برای اجرا ابلاغ و در مدارس اجرایی می شود و موفقیت آن در مسیر مطلوب برگزار کردن سال تحصیلی جدید نیازمند ساماندهی به موقع امور آموزشی است.

وی اضافه کرد: در همین راستا ستاد  پروژه مهر در آموزش وپرورش استثنایی کردستان به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌ها و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس بر اساس ۷ کارگروه: برنامه ریزی،ساماندهی، بهسازی منابع وانتخاب وانتصاب مدیران مدارس،تامین وتجهیزات،کیفیت بخشی آموزشی،تربیتی وتندرستی، اطلاع رسانی و توسعه کمی وکیفی تعلیم وتربیت در مدارس کار خود را آغاز کرده است.

خانی پروژه مهر را اقدامی در جهت شاداب سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان با نیازهای ویژه دانست و افزود: پروژه مهر با هدف سامان دهی و آماده سازی امکانات و وسایل آموزشی، توسعه شایستگی های معلمان ،ساماندهی مطلوب وتوانمندسازی نیروی انسانی، برنامه ریزی جهت ثبت، سفارش وتوزیع کتب درسی و... در حال اجرا است.

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات وظرفیت های موجود در خدمت رسانی به دانش آموزان با نیازهای ویژه بیان کرد: کمبود نیروی آموزشی متخصص، تجهیزات آموزشگاهی وکارگاهی، عدم مناسب سازی فضاهای آموزشی و نبود زمینه اشتغال برای دانش آموزان فارغ التحصیل چالش های مهم پیش روی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان است.

خانی پروژه مهر را یک اقدام زیر بنایی مدیریت شده و نظام مند در شناخت مشکلات موجود در فضاهای آموزشی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی دانست و ادامه داد: پروژه مهر فرصتی فراهم می کند که فضا و فعالیت های مدرسه، متناسب با امکانات وخلاقیت عوامل اجرایی و سند تحول بنیادین، آماده ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان وهمکاران شود.

وی اظهار داشت: کارگروه‌های مختلف باید با تمهید سازوکارهای نظارتی بر اجرای مطلوب فعالیت‌ها در مدارس نظارت داشته و با بهره‌گیری از توان و تخصص کارکنان زمینه ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی هرچه بهتر مدارس را فراهم کنند.

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی استان در خصوص انتخاب و انتصاب مدیران جدید مدارس تصریح کرد: انتخاب و انتصاب مدیران باید با حساسیت و دقت کامل صورت گیرد تا مدیرانی کارآمد و با انگیزه انتخاب شوند.

وی در پایان تصریح کرد: توجه به نقاط قوت و تجارب سال‌های گذشته و نیازهای نوین نظام تعلیم وتربیت، قدرت تصمیم گیری و تقویت روحیه مشارکت‌جویی در پویایی مدارس  وارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان مورد تاکید است.

برچسب‌ها: