شناسهٔ خبر: 73513927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

«پروژه مهر»گامی در ارتقای کیفیت آموزش دانش‌آموزان استثنایی کردستان است

سنندج- سرپرست آموزش و پرورش استثنایی کردستان، «پروژه مهر» را نمادی از تحول بنیادین در کیفیت‌بخشی به خدمات آموزشی و پرورشی و کانی برای ارتقای کیفیت آموزش دانش‌آموزان مدارس استثنایی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال خانی ظهر شنبه در حاشیه جلسه «پروژه مهر» اظهار داشت: این پروژه با شعار «توسعه عدالت آموزشی، برای ایران، برای مدرسه» از سوی وزارت آموزش و پرورش آغاز شده و در مدارس با تمرکز بر عدالت آموزشی، تربیت همه‌جانبه دانش‌آموزان و تقویت هویت ایرانی-اسلامی به اجرا در می‌آید.

خانی با بیان اینکه «پروژه مهر» هر ساله با هدف آماده‌سازی مدارس برای بازگشایی مطلوب اجرا می‌شود، موفقیت آن را مستلزم ساماندهی به‌موقع امور آموزشی دانست.

وی افزود: ستاد «پروژه مهر» در آموزش و پرورش استثنایی کردستان با ۷ کارگروه شامل برنامه‌ریزی، ساماندهی، بهسازی منابع و انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، تأمین و تجهیزات، کیفیت‌بخشی آموزشی، تربیتی و تندرستی، اطلاع‌رسانی و توسعه کمی و کیفی تعلیم و تربیت، کار خود را آغاز کرده است.

به گفته خانی، این پروژه به دنبال شاداب‌سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

وی گفت: ساماندهی و آماده‌سازی امکانات آموزشی، توسعه شایستگی‌های معلمان، توانمندسازی نیروی انسانی و برنامه‌ریزی برای ثبت، سفارش و توزیع کتب درسی از جمله اهداف این پروژه محسوب می‌شوند.

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، به چالش‌های مهمی چون کمبود نیروی آموزشی متخصص، تجهیزات آموزشگاهی و کارگاهی، عدم مناسب‌سازی فضاهای آموزشی و نبود زمینه اشتغال برای دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل اشاره کرد.

خانی «پروژه مهر» را اقدامی زیربنایی، مدیریت‌شده و نظام‌مند در راستای شناسایی مشکلات فضاهای آموزشی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی دانست.

وی اظهار داشت: این پروژه فرصتی فراهم می‌کند تا فضا و فعالیت‌های مدرسه، متناسب با امکانات و خلاقیت عوامل اجرایی و سند تحول بنیادین، برای ارائه خدمات مطلوب به دانش‌آموزان و همکاران آماده شود.

وی همچنین بر نظارت کارگروه‌های مختلف بر اجرای مطلوب فعالیت‌ها در مدارس و بهره‌گیری از توان و تخصص کارکنان برای ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی تأکید کرد.

خانی به اهمیت انتخاب و انتصاب مدیران کارآمد و باتجربه برای مدارس اشاره کرد و بر لزوم توجه به نقاط قوت و تجارب سال‌های گذشته و نیازهای نوین نظام تعلیم و تربیت در تصمیم‌گیری‌ها تأکید کرد.