شناسهٔ خبر: 7222922 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری استان تهران:

کاهش جمعیت کیفری از اولویت های اصلی دادگستری استان تهران است

تهران - ایرنا- رییس کل دادگستری استان تهران، کاهش جمعیت کیفری را از اولویت های اصلی این دادگستری خواند و گفت: استفاده از مجازات های جایگزین، تعلیق و تعویق مجازات، آزادی مشروط و جلوگیری از پرونده سازی های بی مورد موجب کاهش جمعیت کیفری می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، غلامحسین اسماعیلی در جمع همکاران قضایی دادگستری ورامین با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری دغدغه های مهم مقام معظم رهبری و همچنین مسوولان عالی رتبه قوه قضاییه است، یادآورشد: دادگستری استان تهران نیز در این زمینه اقدامات و برنامه ریزی هایی انجام داده است.
وی اضافه کرد: در سایه تلاش و مساعدت تمامی نهادهای قانونی و با بهره گیری از ظرفیت های موجود در قوانین از جمله استفاده از مجازات های جایگزین، تعلیق و تعویق مجازات، آزادی مشروط و همچنین جلوگیری از پرونده سازی های بی مورد در رسیدن به این هدف مقدس موفق خواهیم شد.
رییس کل دادگستری استان تهران با اشاره به مشکلات موجود و تراکم پرونده ها در دستگاه قضا گفت: با وجود همه این مشکلات معتقدم قضات دارای ظرفیت های بالایی هستند و با تلاش بیشتر و مدیریت زمان همچنان می توانند منشا خدمات بزرگی در عرصه اجرای عدالت و ایجاد امنیت در جامعه باشند.
وی ادامه داد: شایسته نیست با این همه تلاشهایی که صورت می گیرد و تصمیمات قضایی ماهوی مهمی که اتخاذ می شود صرفا به لحاظ برخی مسایل حاشیه ای کم ارزش مانند، برخورد نامناسب تعداد محدودی از همکاران قضایی و یا تاخیرهای غیرموجه در امر دادرسی جایگاه خطیر دستگاه قضایی در نزد افکار عمومی دچار خدشه و آسیب شود .
اسماعیلی با تاکید بر تعیین تکلیف پرونده های مسن در دستگاههای قضایی اظهار داشت: وضعیت قضایی برخی از پرونده ها چنان است که امکان اتخاذ تصمیم فوری راجع به آنها امکان پذیر نمی باشد و از آنجا که تعداد این نوع پرونده ها زیاد نیست، در خصوص بیشتر پرونده ها می توان به موقع تصمیم گیری قضایی کرد.
اجتمام** 9317 / 1200

نظر شما