شناسهٔ خبر: 71785192 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

گلایه از محدود کردن برنامه‌های پرورشی به بخشی از دانش‌آموزان/ نگاه کودک انگاری از نوجوانان زدوده شود

معاون پرورشی و فرهنگی  وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: با فراگیری برنامه‌های پرورشی فرصت تمرین خوشبختی برای همه دانش آموزان فراهم می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، صادق حسین زاده ملکی، معاون پرورشی و فرهنگی  وزارت آموزش و پرورش در جلسه تکریم حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی، معاون سابق این معاونت ضمن گرامیداشت یاد شهدای اسلام و انقلاب بیان کرد: در این ایام که یاد شهدا بیش از پیش زنده و جاری است باید گرامی بداریم یاد شهیدان رجایی و باهنر را که پایه‌گذار نظام تعلیم و تربیت بودند و امروز ما میراث‌دار آن‌ها هستیم.

وی با تأکید بر این‌که اثر انقلاب اسلامی فراتر از مرزهای کشور رفته است، گفت: نوع حرکت، اخلاص و تدبیر ما درآینده ایران و انقلاب  نقش موثر و مستقیم دارد؛ بنابراین ضرورت دارد در این مسیر با اعتقادی راسخ گام برداشته و با برنامه ریزی به دنبال رشد نظام تعلیم و تربیت کشور باشیم.

ملکی با اشاره و ذکر نام شهدایی که کمتر شناخته شده‌اند و از طرق مختلف در مسیر شهادت قرار گرفته‌اند، گفت: این شهدا از اقشار مختلف جامعه بودند و در مسیر حق پا نهاده و شربت شهادت را نوشیدند.

معاون پرورشی و فرهنگی با تأکید بر کاستی‌های ناخواسته در عرصه تربیتی و محدود کردن برنامه‌های پرورشی به بخشی از دانش آموزان، افزود: اگر در این حوزه درست و دقیق برنامه‌ریزی انجام می‌شد امروز با این میزان ازآسیب‌های اجتماعی مواجه نبودیم. برنامه‌های پرورشی باید فراگیر باشد و فرصت تمرین خوشبختی و سعادت برای عموم دانش آموزان فراهم کند.

ملکی بر ضرورت ارتقای ضریب نفوذ فعالیت‌های پرورشی در میان دانش آموزان اشاره کرد وگفت: ما در اینجا نسبت به همه دانش آموزان در هر نقطه‌ای از کشور حتی در نقطه مرزی و دانش آموزی که در یک کلاس درس یک نفره مشغول به تحصیل است، مسئولیم  و باید خدمتگراز باشیم.

حسین زاده ملکی بر باز تعریف الگوهای پرورشی تأکید کرد و گفت: بر اساس اسناد بالادستی این حوزه، عدالت در آموزش و پرورش مورد توجه بسیار است؛ از این رو و طبق قانون احیای پرورشی ضرورت دارد عدالت فراگیری برنامه‌های پرورشی را در میان همه دانش آموزان ساری و جاری کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تدوین اصول و برنامه‌ریزی برای ارتقای برنامه‌های پرورشی افزود: این اصول و برنامه‌ها در میدان واقعی سازی شده و با طراحی‌های انجام شده در میدان حفظ خواهد شد. یکی ازشاه کلیدها و اضلاع این برنامه؛ فراگیرسازی برنامه‌های پرورشی است. به عبارتی باید مقیاس‍های دربرگیری افزایش پیدا کند.

وی بر استفاده معاونت پرورشی با نگاه فراگیر از همه ظرفیت‌های موجود تأکید کرد و گفت: ضلع دیگر آن زیست بوم پرورشی است. کار باید برای نوجوان انجام شود. نوجوان نباید به حاشیه برود آنهم نوجوانی که در جنگ و انقلاب در متن همه چیز بوده است و باید نگاه کودک انگاری از نوجوانان زدوده شود.

به گفته معاون پرورشی، استعداها و ظرفیت‌های خوبی در درون و بیرون آموزش و پرورش وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان به  اهداف متعالی سند تحول بنیادین رسید. در این مسیر باید قانون احیای پرورشی به شکل واقعی پیاده سازی شود تا هیچ دانش آموزی از فرصت خوشبختی‌آفرین فعالیت‌های پرورشی محروم نماند.

به گزارش ایسنا، محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی پیشین وزارت آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به این که در منظومه انقلاب اسلامی، هر جایی هستیم، باید سربازی کنیم، بیان کرد: رهبری در دیدار هیئت‌های دانش‌آموزی فرمودند که مهم‌ترین نکته، شناخت وظیفه است. اگر ما وظیفه را درست بشناسیم، همه اتفاقات رقم خواهد خورد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی ضمن تأکید و توجه به سرمایه‌های انسانی و استفاده از تجربیات آن‌ها، استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی به عنوان بازوان قدرتمند معاونت پرورشی را ضروری دانست.

پورثانی؛ ملکی را بهترین گزینه برای معاونت پرورشی دانست و گفت: وی شناخت عمیق و نگاه راهبردی به مسائل پرورشی و دانش‌آموزی دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها: