شناسهٔ خبر: 71776669 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

هیچ دانش‌آموزی نباید از فرصت پرورشی محروم باشد

صادق حسین زاده ملکی از طراحی الگویی برای ارتقاء و فراگیری فعالیت‌های پرورشی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، صادق حسین زاده ملکی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش با بیان این که از خدا توفیق روزافزون در ساحت فردی و اجتماعی برای به سرانجام رساندن ماموریت‌ها می‌خواهم،گفت: برای پذیرش این معاونت از دو باب ابا داشتم؛ نخست در جایگاه قبلی اقداماتی انجام دادم که منتظر ثمره‌اش بودم و باب دیگر، بزرگی این مسئولیت است.

وی با اشاره به این که امروز و آینده ملت ایران به نوع تدابیر مسوولان بستگی دارد، افزود: از خدا در این مسیر توفیق می‌خواهم تا به بهترین شکل ممکن خدمات ارزنده‌ای ارائه دهیم.

وی با تشکر از حسن اعتماد وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: قطعا این دوره نظام تعلیم و تربیت به دلیل حضور فردی دغدغه‌مند و دلسوز و از جنس فرهنگیان با رشد و ارتقا مواجه خواهد شد.

ملکی به رویکردهای جدید معاونت پرورشی اشاره کرد و گفت: در حال طراحی برنامه ریزی الگویی جهت تحول و ارتقای معاونت پرورشی هستیم.

وی ادامه داد: این الگو بر اساس سند تحول و قانون احیای پرورشی و دیگر اسناد بالا دستی در حال تدوین است.

به گفته ملکی، یکی از مهم‌ترین رویکردهای این الگو، گزاره‌ای به نام عدالت آموزشی و پرورشی است که در اهداف و راهبردهای کلان سند تحول و از مهم‌ترین دغدغه‌های رئیس جمهور نیز محسوب می شود.

وی افزود: از این رو این گزاره حکم می‌کند که هیچ دانش‌آموزی محروم از فرصت پرورشی نباشد. دانش‌آموزان به کمک معلمان کلیدهای خوشبختی را می‌خوانند و می‌نویسند. بنابراین باید در ساحات و ساعات پرورشی این موضوع را تمرین کرد تا در آینده رقم بخورد.

ملکی تصریح کرد: یکی از کلیدی‌ترین گزاره‌ها حرکت به سمت فراگیری فعالیت‌های پرورشی در تمام مدارس کشور است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی به فناورهای نوظهور و نوین اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد به موقع نسبت به این موضوعات و فرصت‌ها ورود کنیم تا مانع از بروز تهدیدات این حوزه شویم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش بر مواجهه با فناورهای نوین بر اساس مبانی علمی و دینی تاکید کرد و گفت: دنیا هم با این مسائل به الگوی خوبی رسیده است.