شناسهٔ خبر: 71780741 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

معاون پرورشی آموزش و پرورش: عدالت آموزشی و پرورشی اولویت اصلی معاونت پرورشی است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر عدالت آموزشی و پرورشی به عنوان یکی از مهم‌ترین رویکردهای معاونت پرورشی، از طراحی برنامه‌ریزی الگویی برای تحول و ارتقای این معاونت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آنا، در چهل و یکمین جلسه شورای معاونین وزارت آموزش‌وپرورش که در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد در ادامه مسیر تحول با حکم وزیر آموزش‌وپرورش، صادق حسین‌زاده ملکی جایگزین حجت‌الاسلام پورثانی در معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش شد.

صادق حسین زاده ملکی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش در چهل و یکمین جلسه شورای معاونین که در سالن جلسات این وزارتخانه با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان این که از خدا توفیق روزافزون در ساحت فردی و اجتماعی برای به سرانجام رساندن ماموریت‌ها می‌خواهم، گفت: برای پذیرش این معاونت از دو باب ابا داشتم نخست در جایگاه قبلی اقداماتی انجام دادم که منتظر ثمره‌اش بودم و باب دیگر، بزرگی این مسئولیت است.

وی با اشاره به این که امروز و آینده ملت ایران به نوع تدابیر مسوولان بستگی دارد، افزود: از خدا در این مسیر توفیق می‌خواهم تا به بهترین شکل ممکن خدمات ارزنده‌ای ارائه دهیم.

وی با تشکر از حسن اعتماد وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: قطعا این دوره نظام تعلیم و تربیت به دلیل حضور فردی دغدغه‌مند و دلسوز و از جنس فرهنگیان با رشد و ارتقا مواجه خواهد شد.

ملکی به رویکرد‌های جدید معاونت پرورشی اشاره کرد و گفت: در حال طراحی برنامه ریزی الگویی جهت تحول و ارتقای معاونت پرورشی هستیم.

وی ادامه داد: این الگو بر اساس سند تحول و قانون احیای پرورشی و دیگر اسناد بالا دستی در حال تدوین است.

به گفته ملکی، یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های این الگو، گزاره‌ای به نام عدالت آموزشی و پرورشی است که در اهداف و راهبرد‌های کلان سند تحول و از مهم‌ترین دغدغه‌های رئیس جمهور نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: از این رو این گزاره حکم می‌کند که هیچ دانش‌آموزی محروم از فرصت پرورشی نباشد. دانش‌آموزان به کمک معلمان کلید‌های خوشبختی را می‌خوانند و می‌نویسند؛ بنابراین باید در ساحات و ساعات پرورشی این امر را تمرین کرد تا در آینده رقم بخورد.

ملکی تصریح کرد: یکی از کلیدی‌ترین گزاره‌ها حرکت به سمت فراگیری فعالیت‌های پرورشی در تمام مدارس کشوراست.

وی به فناور‌های نوظهور و نوین اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد به موقع نسبت به این موضوعات و فرصت‌ها ورود کنیم تا مانع از بروز تهدیدات این حوزه شویم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش بر مواجهه با فناور‌های نوین بر اساس مبانی علمی و دینی تاکید کرد و گفت: دنیا هم با این مسائل به الگوی خوبی رسیده است.

انتهای پیام/