مصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هدایت تحصیلی بر اساس چهار عامل انجام میشود، اظهارکرد: این عوامل شامل استعداد، علاقه، نیاز جامعه و امکان اجرا است که سالانه و بر اساس برنامه درسی ملی انجام میشود.
وی با بیان اینکه جلساتی با معاونت پرورشی و فرهنگی برای شناسایی و رفع آسیبهای احتمالی شناسایی برگزار شده است، افزود: با این کار هدایت تحصیلی مناسبی برای دانشآموزان انجام میشود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه با برنامهریزی دقیق و تشکیل کارگروههای تخصصی برای برگزاری امتحانات نهایی، کاهش نابرابری آموزشی، توسعه هوش مصنوعی و هدایت تحصیلی دانشآموزان آمادگی کامل دارد، ادامه داد: با اجرای این برنامهها، شاهد ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در سراسر کشور هستیم.
آذرکیش با اشاره به اینکه هوش مصنوعی در آموزش از اهمیت ویژهای برخوردار است، گفت: وزارت آموزش و پرورش برای گنجاندن این موضوع در برنامههای درسی در حال برنامه ریزی است.
وی با بیان اینکه سند ملی هوش مصنوعی تکالیفی را برای دستگاهها از جمله وزارت آموزش و پرورش تعیین کرده است، افزود: کارگروههایی در شورای عالی آموزش و پرورش برای بهروزرسانی محتواهای آموزشی تشکیل میشود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش هدف از این کار را استفاده دانشآموزان از ابزارهای هوش مصنوعی عنوان و اظهار کرد: تلاش میکنیم دانشآموزان بتوانند خودشان این ابزارها را بسازند و مهارت تفکر الگوریتمی و برنامهنویسی در آنها تقویت شود.
منبع: ایسنا