شناسهٔ خبر: 71404287 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

همه چیز درباره سیستم پخش تصویر در سالن همایش و کنفرانس

صاحب‌خبر -
هدف اصلی در طراحی و تجهیز سالن کنفرانس یا همایش، فراهم کردن بیشترین میزان تعامل میان سخنران و حضار است. برای این منظور، سیستم‌های سمعی و بصری (Audio/Visual) در هماهنگی با دکوراسیون و نورپردازی، نقشی کلیدی ایفا می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به شکلی جامع، نگاهی بیندازیم به انواع سیستم‌های پخش تصویر، نحوه طراحی و پیاده‌سازی تجهیزات صوتی و تصویری در سالن‌های کنفرانس، نقش ویدئوکنفرانس در ارتباطات راه دور، اجزای اصلی یک سیستم کنفرانس (نظیر میکروفن، دوربین، بلندگو و مانیتور) و همچنین طراحی دکوراسیون و نور مناسب سالن. در نهایت نیز به نکاتی در مورد مدیریت و کنترل متمرکز این تجهیزات و مزایا و معایب هر روش می‌پردازیم.

اهمیت فناوری‌های تصویری و صوتی در سالن‌های کنفرانس و همایش
در دوران مدرن، میزان تأثیرگذاری اطلاعات صوتی و تصویری بر مخاطب به قدری بالاست که بدون فراهم کردن کیفیت مناسب در این حوزه، بسیاری از اهداف یک کنفرانس یا همایش محقق نمی‌شود. کیفیت صدا باید به‌گونه‌ای باشد که همه حضار بتوانند صحبت‌های سخنرانان را به وضوح بشنوند. کیفیت تصویر نیز به همان اندازه که کیفیت صدا حائز اهمیت است ارزشمند می‌باشد. از نمایش اسلایدهای پاورپوینت گرفته تا پخش فایل‌های ویدئویی و حتی تصاویر زنده از سخنران یا حاضران در سالن باید به شکلی مطلوب و واضح پخش شوند. فارغ از نوع پلان سالن همایش می‌توان از این فناوری‌های نوین استفاده کرد

مزایای استفاده از فناوری‌های صوتی و تصویری در یک سالن کنفرانس یا همایش عبارتند از:
1.    افزایش تعامل میان شرکت‌کنندگان:
افراد حاضر در جلسه به‌صورت مستقیم می‌توانند تصاویر، نمودارها، ویدئوها و اسلایدهای سخنران را مشاهده کنند و درک بهتری از موضوع پیدا کنند.
2.    صرفه‌جویی در زمان: با داشتن تجهیزات دیجیتال، فرآیند نمایش سریع‌تر انجام می‌شود و نیازی به روش‌های قدیمی نیست.
3.    حضور آنلاین و ارتباط راه دور: امکان بهره‌گیری از تکنولوژی ویدئو کنفرانس برای برقراری تماس تصویری با سایر نقاط جغرافیایی فراهم می‌شود.
4.    آرشیو و ضبط جلسات: با دوربین‌های مناسب و سیستم ضبط دیجیتالی، می‌توان تمامی محتوای تصویری و صوتی جلسات را ذخیره کرده و زمانی دیگر در صورت لزوم مورد استفاده قرار داد.
5.    حرفه‌ای‌تر شدن فضای برگزاری: برخورداری از تجهیزات مدرن، به سالن شما وجهه‌ای حرفه‌ای و جذاب می‌بخشد که برای میزبانی رویدادهای مهم و تخصصی بسیار ضروریو لازم است.

سیستم‌های تصویری در اتاق کنفرانس
سیستم پخش تصویر، هسته اصلی انتقال محتوای بصری به حاضران در نشست‌ها و همایش‌هاست. هدف از پیاده‌سازی چنین سیستمی، نمایش واضح و باکیفیت انواع اسلایدهای پاورپوینت، تصاویر، ویدئوها، نمودارهای آماری و حتی تصویر سخنران یا مدعوین روی صفحه‌ نمایش‌های مختلف است. در گذشته، نمایش تصویر بر روی پرده‌های سنتی با کمک اورهد پروژکتورها (Overhead Projectors) یا تلویزیون‌های کوچک انجام می‌گرفت و ارتباطی محدود با کاربران برقرار می‌شد. اما امروزه با پیشرفت فناوری، روش‌های بسیار متنوعی برای نمایش تصویر ارائه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ویدئو پروژکتورهای دیجیتال با شدت‌ نور بالا (انسی‌لومن بالا)، صفحات نمایشی LED در ابعاد بزرگ، مانیتورهای رومیزی (لیفت) و تلویزیون‌های پیشرفته اشاره کرد.
از مزایای اصلی راهکارهای تصویری جدید می‌توان به وضوح بالا، امکان برقراری ارتباط بی‌سیم با لپ‌تاپ و موبایل، کنترل از راه دور تصاویر و یکپارچه‌سازی با سیستم صوت سالن اشاره کرد. به این ترتیب دیگر محدودیتی در نمایش محتوا وجود ندارد و افراد می‌توانند به سادگی با درگاه‌های متعدد ( HDMI، USB، VGA  و یا از طریق پروتکل‌های بی‌سیم Wi-Fi، Miracast ) به سیستم وصل شوند.

انواع روش‌های نمایش تصویر در سالن‌های کنفرانس و همایش
به طور کلی، دو رویکرد اصلی برای پخش تصویر در فضای کنفرانس وجود دارد:

1.    سیستم پخش تصویر همگانی
در این روش، تمام حاضران از یک یا چند منبع بزرگ تصویری استفاده می‌کنند. پرکاربردترین تجهیزات در این بخش به شرح زیر می‌باشند:
•    ویدئو پروژکتور و پرده نمایش: روش مقرون‌ به‌ صرفه‌تر با قابلیت نمایش تصویر بزرگ. با این حال باید به نور محیط سالن توجه ویژه داشت و از پروژکتورهایی استفاده کرد که شدت ‌نور کافی (انسی‌لومن بالا) داشته باشند.



 •    نمایشگرهای LED یا تلویزیون‌های بزرگ: بدون نیاز به تاریک کردن فضا، وضوح تصویر بسیار بالایی ارائه می‌دهد. برای سالن‌های کوچک تا متوسط مناسب است و هزینه بیشتری نسبت به پروژکتورها دارد.

2.    سیستم پخش تصویر تخصصی
در این رویکرد، هر فرد یا گروهی از افراد از نمایشگر اختصاصی خود بهره می‌برند. برای نمونه:
•    مانیتورهای رومیزی: خصوصاً در اتاق‌های کنفرانس رسمی، می‌توان روی میز هر شرکت‌کننده یک مانیتور نصب کرد یا از مانیتور لیفت بهره گرفت که در صورت عدم نیاز، در داخل میز پنهان می‌شود.
•    ترکیب مانیتورهای رومیزی و نمایشگر همگانی: در برخی سالن‌ها، برای افراد حاضر در ردیف‌های عقب یک صفحه نمایش بزرگ LED نصب می‌شود و برای ردیف‌های جلو، مانیتورهای کوچکتر روی میز قرار می‌گیرد تا همه بتوانند به بهترین شکل محتوای بصری را مشاهده کنند.
در انتخاب نوع سیستم تصویری، باید به ابعاد سالن، وضعیت نور، بودجه در دسترس و سطح انتظارات از کیفیت تصویر توجه داشت. اگر فضای بزرگی در اختیار دارید، احتمالاً پروژکتورهای حرفه‌ای به صرفه‌تر باشند، اما اگر به‌دنبال وضوح بسیار بالا هستید یا سالن بسیار پرنور است، نمایشگرهای LED گزینه جذاب‌تری خواهند بود.

سیستم انتقال و کنترل تصاویر در اتاق کنفرانس
یکی از دغدغه‌های مدیران و اپراتورهای اتاق‌های کنفرانس، ساده‌سازی انتقال و مدیریت محتوای تصویری است. در گذشته، تنها راه کنترل تصویر حضور فیزیکی در نزدیکی ویدئو پروژکتور یا مانیتور و برقراری اتصال‌های سیمی متعدد بود؛ اما امروزه با توسعه پنل‌های رومیزیVSP، این مشکل تا حد زیادی رفع شده است.
پنل‌های VSP (Video Signal Port)
این پنل‌ها دارای درگاه‌های مختلف مانند HDMI، USB، VGA، جک صدا، کارت شبکه و… هستند و به کاربر اجازه می‌دهند لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی همراه خود را بدون نیاز به کابل‌کشی‌های پیچیده به سیستم نمایش سالن متصل کند. برخی از این پنل‌ها بی‌سیم هستند و با فشار یک دکمه، صفحه نمایش لپ‌تاپ شما را روی پرده یا تلویزیون اصلی سالن پخش می‌کنند. همچنین امکان جمع شدن این پنل در میز کنفرانس وجود دارد. به‌صورتی که در صورت عدم نیاز، فضای روی میز شلوغ نشود.

سیستم ویدئو کنفرانس و اهمیت آن
با گسترش روز افزون ارتباطات آنلاین در عصر حاضر، بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها ترجیح می‌دهند بخشی از جلسات خود را به صورت ویدئوکنفرانس برگزار کنند. این فناوری اجازه می‌دهد تا افراد حاضر در سالن کنفرانس بتوانند از طریق شبکه اینترنت با همتایان خود در هر نقطه دنیا ارتباط زنده تصویری و صوتی داشته باشند.

مزایای بهره‌گیری از ویدئوکنفرانس در سالن‌های کنفرانس
1.    صرفه‌جویی در هزینه و زمان سفر:
بدون نیاز به مسافرت‌های طولانی برای جلسات، افراد می‌توانند از راه دور در کنفرانس شرکت کنند.
2.    افزایش بهره‌وری: تسریع در برگزاری جلسه‌ها و تصمیم ‌گیری‌ها از طریق ارتباطات زنده تصویری.
3.    امکان برگزاری رویدادهای گسترده: به کمک ویدئوکنفرانس می‌توان رویدادهای بزرگ را با حضور مجازی صدها شرکت‌کننده در سراسر جهان برگزار کرد.
4.    قابلیت ضبط و آرشیو آنلاین: اغلب سیستم‌های ویدئو کنفرانس مجهز به امکان ضبط و بایگانی محتوای تصویری و صوتی هستند.



راه‌اندازی ویدئوکنفرانس علاوه‌ بر تجهیزات شبکه مناسب، نیاز به دوربین‌های مخصوص تصویر برداری سالن، میکروفون‌های با کیفیت و نمایشگرهای مطلوب دارد. در نتیجه باید تمام این اجزا را در یک پکیج جامع در نظر گرفت تا ارتباطی بدون مشکل برقرار شود.

اجزای اصلی سیستم کنفرانس
یک سیستم کنفرانس حرفه‌ای برای مدیریت جلسه ارائه مطالب و تعامل با حاضران از تجهیزات و زیر سیستم‌های گوناگونی تشکیل شده است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

1.     میکروفن کنفرانس
میکروفن کنفرانس یا کنسول کنفرانس پایه و اساس ارتباط صوتی در جلسه است. این میکروفون‌ها برای هر جایگاه (ریاست و شرکت‌کننده) طراحی می‌شوند و با داشتن بلندگو یا خروجی هدفون داخلی، امکان شنیدن صدای سایر شرکت‌کنندگان را فراهم می‌کنند. دو نوع اصلی میکروفن کنفرانس داریم:
•    باسیم (Wired): کیفیت صدای پایدارتر و قیمت مناسب‌تری دارد، اما مستلزم کابل‌کشی در سالن است.
•    بی‌سیم  (Wireless): برای سالن‌هایی که امکان سیم‌کشی پیچیده ندارند یا نیاز به جابه‌جایی مستمر میز و صندلی وجود دارد، مناسب است. هزینه بالاتری دارد اما انعطاف بیشتری فراهم می‌کند.
میکروفن‌های کنفرانس مدرن با قابلیت ضد نویز و ضد فیدبک عرضه می‌شوند و می‌توانند نویز محیط را به حداقل برسانند.

2.    دوربین سالن کنفرانس (سیستم تصویربرداری و اتوترکینگ)
امروزه اکثر سالن‌های حرفه‌ای به دوربین‌هایی مجهز هستند که امکان تصویربرداری از سخنران، اسلایدهای او و حتی چهره حاضران در جلسه را فراهم می‌کنند.
•    دوربین اتوترکینگ با مکان‌یابی سخنران (از طریق صدای میکروفون یا دیتای سیستم کنفرانس) به ‌صورت خودکار به سمت فردی که صحبت می‌کند، حرکت کرده و تصویر را ضبط می‌نماید.
•    کیفیت تصویربرداری Full HD یا 4K، در کنار زوم اپتیکال قدرتمند، به حضار کمک می‌کند جزئیات حرکات و زبان بدن سخنران را نیز ببینند.
•    این دوربین‌ها معمولاً به نرم‌افزارهای ضبط و پخش زنده متصل می‌شوند.

3.    مانیتور سالن کنفرانس
مانیتور کنفرانس در ابعاد مختلف (معمولاً بین 19 تا 27 اینچ) برای استفاده روی میز شرکت‌ کنندگان یا پلتفرم ریاست و سخنران به ‌کار می‌رود. برخی مانیتورها تاشو (لیفت) هستند و در حالت عدم نیاز، داخل میز پنهان می‌شوند تا فضای جلسه اشغال نشود. رزولوشن این مانیتورها عموماً 1080 و فناوری ساخت آن‌ها LED یا LCD  است تا کمترین میزان خستگی چشم را ایجاد کنند.

4.    بلندگو سالن کنفرانس
کیفیت و توزیع یکنواخت صدا در سالن، مستقیماً وابسته به نوع بلندگوها و جانمایی درست آن‌هاست. بلندگو سالن کنفرانس باید بتواند صدای میکروفن‌ها و سایر منابع صوتی را بدون اعوجاج یا نویز پخش کند. در طراحی اتاق‌های کنفرانس، اغلب از بلندگوهای سقفی یا دیواری با زاویه پوشش مناسب استفاده می‌شود. برای جلسات مهم‌تر، سیستم‌های Line Array یا اسپیکرهای حرفه‌ای نصب می‌گردد. انتخاب تعداد و نوع بلندگوها بستگی به ابعاد سالن، ارتفاع سقف و جنس مصالح به‌ کار رفته در ساخت دیوارها دارد.

5.    سیستم صوتی کنفرانس (پروسسور مرکزی)
برای پردازش و تقویت سیگنال‌های صوتی، نیاز به واحدی تحت عنوان پروسسور (یا واحد کنترل مرکزی) است. در این بخش، سیگنال از میکروفن‌ها دریافت و پردازش می‌شود، سپس خروجی به آمپلی‌فایر و در نهایت بلندگوها ارسال خواهد شد. سیستم‌های دیجیتال امکاناتی چون حذف نویز، اکولایزر و کنترل از راه دور را در اختیار شما می‌گذارند.

6.    کنترل مرکزی و مدیریت جلسات
در بسیاری از سالن‌ها، یک واحد کنترل مرکزی یا یک پنل کنترل پیشرفته، مدیریت میکروفن‌ها، دوربین‌ها و حتی نمایشگرها را بر عهده دارد. سیستم‌های مدرن امکان کنترل بی‌سیم از طریق تبلت یا نمایشگر لمسی را به مدیر جلسه می‌دهند. حتی می‌توان رأی‌گیری الکترونیکی را از طریق همین واحدها برگزار نمود و نتایج را بلافاصله روی مانیتور یا پرده نمایش به‌صورت نمودار نشان داد.

سیستم کنفرانس با قابلیت رأی‌گیری، ثبت‌ نام و ترجمه همزمان
1.    رأی‌ گیری الکترونیکی

برخی رویدادها یا جلسات رسمی نیاز به ثبت آرای حاضرین دارند. سیستم کنفرانس با قابلیت رأی ‌گیری، دارای دکمه‌هایی در کنسول شرکت‌ کنندگان است که با فشردن آن‌ها می‌توان «موافق»، «مخالف» یا «ممتنع» را اعلام کرد. نتیجه رأی ‌گیری به ‌سرعت محاسبه و بر روی نمایشگرهای موجود در سالن نمایش داده می‌شود.

2.    ثبت‌نام یا شناسایی کارت
برای برگزاری جلسات بسیار رسمی یا امنیتی، گاهی لازم است هر شرکت‌ کننده توسط کارت یا رمز عبور وارد سیستم شود. می‌توان از کارت‌های هوشمند، پین ‌کد یا حتی اثر انگشت برای شناسایی افراد استفاده کرد. این قابلیت تضمین می‌کند که فقط اعضای مجاز امکان صحبت کردن یا رأی دادن داشته باشند.

3.    ترجمه همزمان
در همایش‌های بین‌المللی، حضور مترجمان همزمان الزامی است. تجهیزات ترجمه همزمان قابلیت آن را دارند تا صدای اصلی سخنران را دریافت و کانال‌های متعدد صوتی برای زبان‌های مختلف ایجاد کنند. افراد حاضر در جلسه با هدفون خود کانال زبان مورد نظرشان را انتخاب می‌کنند و بدین‌ ترتیب سخنان را با تأخیری ناچیز به زبان خود می‌شنوند. برخی سیستم‌های کنفرانس پیشرفته می‌توانند تا بیش از 30 زبان مختلف را به‌ صورت همزمان مدیریت کنند.

سیستم کنفرانس باسیم یا بی‌سیم؟
سیستم‌های کنفرانس باسیم به‌ واسطه‌ اتصال قطعات از طریق کابل، کیفیت صدا و پایداری بیشتری دارند و در عین حال، در فضاهایی که به ‌طور ثابت تجهیز شده‌اند (مثل سالن جلسات ساختمان‌های دولتی یا خصوصی)، بسیار منطقی و مقرون‌ به ‌صرفه هستند. اما سیستم‌های کنفرانس بی ‌سیم، آزادی عمل بالاتری ایجاد می‌کنند و در صورتی که نیاز به تغییر چیدمان یا جابجایی میز و صندلی باشد، گزینه‌ای ایده آل به‌ شمار می‌آیند. از طرف دیگر، فناوری‌های وای‌ فای و مادون قرمز (Infrared) در این سیستم‌ها استفاده می‌شود که ممکن است در صورت وجود نویز شدید رادیویی، دچار اختلال شوند.
برای تصمیم‌گیری بهتر، حتماً میزان بودجه، ابعاد سالن، امکان کابل‌کشی و تعداد تغییرات چیدمان را در نظر بگیرید. در صورت نیاز به مشاوره، می‌توانید با شرکت‌ متخصص توسعه مهندسی نیکان در زمینه طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های صوتی و تصویری در ارتباط باشید تا با بررسی شرایط خاص پروژه شما، بهترین راهکار ارائه شود.

دکوراسیون و طراحی نور در سالن کنفرانس
طراحی یک سالن کنفرانس حرفه‌ای، صرفاً به تجهیزات صوتی و تصویری ختم نمی‌شود. دکوراسیون داخلی و نورپردازی از دیگر عوامل کلیدی برای بهبود تجربه شرکت‌کنندگان هستند. در ادامه به بررسی چند نکته در زمینه دکوراسیون داخلی و نورپردازی این فضا می‌پردازیم.

1.    طراحی میز و صندلی
میز کنفرانس باید فضای کافی برای قرار گرفتن مانیتور رو میزی (در صورت نیاز)، میکروفن، پنل VSP و مدارک شرکت‌ کنندگان را داشته باشد.
صندلی‌های راحت با طراحی ارگونومیک باعث می‌شود در طول جلسات طولانی، شرکت‌ کنندگان احساس خستگی کمتری کنند.

2.    عایق‌سازی صوتی
استفاده از موکت‌های ضد اشتعال و عایق صدا برای کف سالن، پنل‌های آکوستیک برای دیوارها و سقف کاذب آکوستیک، انعکاس صوت و نویزهای مزاحم را کاهش می‌دهد.
این اقدامات برای رسیدن به صدایی شفاف و واضح در محیط سالن بسیار ضروری است.

3.    نورپردازی
باید حد تعادل بین نور کافی جهت یادداشت‌ برداری و مشاهده چهره‌ها با عدم ایجاد بازتاب شدید روی پرده نمایش یا مانیتورها حفظ شود.
استفاده از نورهای قابل تنظیم (Dimmable) کمک می‌کند تا در هنگام نمایش ویدئو یا اسلاید، نور سالن را کاهش داده و در زمان بحث‌های آزاد، سطح نور را افزایش داد.

4.    محل نصب دوربین
حتی اگر دوربین‌های اتوترکینگ با امکان گردش 340 درجه داشته باشید، باید نقطه‌ای که دید کاملی به سالن دارد و در نقطه کور قرار نمی‌گیرد را برای نصب دوربین در نظر بگیرید.

چگونگی مدیریت مرکزی سالن کنفرانس
یک سالن کنفرانس پیشرفته، معمولاً دارای اتاق کنترل یا پنل مدیریتی است که از طریق آن می‌توان تمامی تجهیزات سمعی و بصری را به‌ صورت یکجا مدیریت کرد. این اتاق یا پنل شامل موارد زیر است:
•    کنترل‌گر مرکزی: دستگاهی که تمامی سیگنال‌های صوتی، تصویری و شبکه‌ای را مدیریت می‌کند.
•    رابط کاربری لمسی: کنترل پنل لمسی (تاچ پنل) یا نرم‌افزارهای تحت وب که مدیر جلسه یا تکنسین را قادر به تغییر وضعیت میکروفن‌ها، دوربین‌ها، روشنایی، تهویه هوا و… می‌کند.
•    دسترسی از راه دور: برخی سیستم‌های مدرن امکان اتصال به اینترنت را فراهم می‌کنند تا مدیران سازمان بتوانند در صورت نیاز، از راه دور نیز نظارتی بر تجهیزات سالن داشته باشند یا دستورالعمل‌های لازم را اعمال کنند.

انتخاب بهترین سیستم پخش تصویر و صوت برای سالن کنفرانس
1.    بررسی ابعاد سالن و میزان نور محیط
اگر سالن بزرگ و بسیار پرنور است، احتمالاً استفاده از نمایشگر LED بزرگ یا مجموعه چند مانیتور دیواری (Video Wall)  گزینه مناسب‌تری نسبت به پروژکتور خواهد بود.
در سالن‌های متوسط با نور قابل کنترل، پروژکتور با انسی‌ لومن بالا انتخابی مقرون‌ به ‌صرفه است.

2.    تعیین بودجه و اولویت‌ها
بودجه از مهم‌ترین عوامل در انتخاب نوع سیستم است. مانیتورهای لیفت و سیستم‌های بی‌سیم، هزینه‌های بالاتری دارند؛ درحالی‌که استفاده از پروژکتور و کنسول‌های باسیم ارزان‌تر تمام می‌شود.

3.    نیازسنجی بر اساس نوع جلسات
اگر قرار است جلسات شما بین ‌المللی باشد، احتمالاً وجود امکان ترجمه همزمان اولویت بالایی دارد. اگر جلساتتان نیاز به ثبت قانونی مصوبات دارد، حتماً از سیستم کنفرانس با قابلیت رأی ‌گیری و آرشیو ویدئویی و صوتی استفاده کنید.

4.    آینده‌نگری و قابلیت ارتقا
سعی کنید سیستمی را انتخاب کنید که امکان ارتقا در آینده (مثلاً افزودن تعداد کنسول‌های میکروفن، یا به ‌روز رسانی نرم‌افزار کنترل مرکزی) داشته باشد.

5.    برند و خدمات پس از فروش
در بازار ایران برندهای متنوعی مانند بوش (BOSCH)، سنهایزر (Sennheiser)، تلویک (Televic)، آرتمن و… وجود دارد. کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش آن‌ها متفاوت است. برای اطمینان از عملکرد بلند مدت، بهتر است به نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنید.

جمع‌بندی و سخن پایانی
طراحی و پیاده‌سازی یک سالن کنفرانس یا همایش مدرن، ترکیبی از هنر و علم است. از یک سو، ابعاد فنی و تخصصی وجود دارد که شامل انتخاب صحیح ویدئو پروژکتور، نمایشگر LED، مانیتورهای رومیزی، سیستم صوتی کنفرانس، میکروفن‌های ریاست و شرکت‌کنندگان، دوربین‌های اتوترکینگ، بلندگوهای سقفی یا دیواری و پروسسور دیجیتال می‌شود. از سوی دیگر، جنبه‌های ظاهری مانند دکوراسیون، نورپردازی، چیدمان میز و صندلی و عایق‌ سازی صوتی باید به ‌شکلی اصولی پیاده‌ سازی شود تا هم مخاطبان احساس راحتی کنند و هم تجهیزات، بالاترین کارایی را داشته باشند.
افزون بر این، اگر در نظر دارید امکان برگزاری جلسات آنلاین را نیز در سالن خود فراهم کنید، باید زیر ساخت شبکه‌ای قوی و سیستم ویدئو کنفرانس پیشرفته در نظر بگیرید. این سیستم‌ها نه ‌تنها صرفه ‌جویی در زمان و هزینه‌های رفت‌وآمد را به ارمغان می‌آورند، بلکه جلوه‌ای مدرن و به‌ روز به مجموعه شما می‌بخشند.

در نهایت، پیشنهاد می‌شود برای رسیدن به بهترین نتیجه، از کارشناسان و مشاوران حرفه‌ای در حوزه تجهیز سالن‌های کنفرانس استفاده کنید. شرکت‌هایی نظیر توسعه مهندسی نیکان با تجربه کافی در زمینه طراحی و نصب تجهیزات صوتی و تصویری، می‌توانند طیف کاملی از خدمات مشاوره‌ای، تأمین قطعات، نصب و راه‌اندازی و پشتیبانی پس از فروش را ارائه دهند. توجه کنید که سرمایه‌گذاری صحیح در تجهیزات سمعی و بصری سالن کنفرانس، تأثیر به‌سزایی بر کیفیت برگزاری همایش‌ها و جلسات شما خواهد داشت و تصویری حرفه‌ای از سازمانتان در ذهن حضار ثبت خواهد کرد.
با در نظر گرفتن تمام نکات فوق، می‌توانید اطمینان داشته باشید که سالن کنفرانس یا همایش شما، چه از بعد کیفیت صدا و تصویر و چه از نظر طراحی و زیبایی ظاهری، در بالاترین سطح ممکن قرار خواهد گرفت. برگزاری جلساتی کارآمد، تعامل‌ محور و موفق، در گرو انتخاب و اجرای درست همین جزئیات است؛ از نوع مانیتور رومیزی گرفته تا جای‌گذاری صحیح دوربین اتوترکینگ یا حتی موکت ضد صدا. بنابراین با یک برنامه‌ریزی دقیق و همکاری با متخصصان، می‌توانید تجربه‌ای منحصر به ‌فرد و تأثیر گذار برای اعضای جلسه و حضار فراهم آورید.

طراحی و تجهیز سالن همایش و کنفرانس تخصص ماست
طراحی و تجهیز سالن کنفرانس و همایش و آمفی تئاتر از خدمات تخصصی توسعه مهندسی نیکان با 25 سال سابقه درخشان و رزومه معتبر است. این شرکت به پشتوانه سال‌ها تجربه، دانش، تیم متخصص، متعهد و خلاق آماده ارائه خدمات مشاوره، طراحی، اجرا، تجهیز، راه اندازی، دکوراسیون آکوستیک و صوت و تصویر کلیه فضاهای مورد نیاز سالن‌های کنفرانس، همایش، آمفی تئاتر، سینما وسالن های اجتماعات است.