به گزارش سینماپرس، بر اساس تصمیم شورای صنفی نمایش و موافقت سازمان سینمایی، هشت فیلم برای اولین اکران سال جدید معرفی شدند.
فیلمهای «بامبولک» به کارگردانی آرش معیریان، «پسر دلفینی ۲» ساخته محمد خیراندیش، «پیشمرگ»، به کارگردانی علی غفاری، «رها» ساخته حسام فرهمند، کمدی «دایناسور» به کارگردانی مسعود اطیابی، «عینک قرمز» به کارگردانی حسین مهکام، کمدی «کوکتل مولوتوف» به کارگردانی حسین امیری دوماری و «موسی کلیم الله» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا به عنوان ترکیب نهایی اکران نوروزی مشخص شدند.
شایان ذکر است که
فیلم سینمایی «موسی کلیمالله (ع)» روایتی درام پردازی شدهی ذهنی و سلیقهای و در آمیخته با تفاسیر توراتی است که متاسفانه از اتکای لازم به قرآن و احادیث شیعه برخوردار نیست و به صورتی محافظه کارانه از آنها رد میشود و بدون توجه به خیلی از موضوعات مهم از جمله معرفی فشارهای صورت گرفته توسط قوم یهود به حضرت یوسف علیه السلام و جانشینان آن حضرت و ماجراهای نافرمانیهای متعدد اسباط از فرمان الهی و یا پرداخت اصولی به ماهیت وجودی فرعون و عذاب قوم بنی اسراییل توسط خداوند و ... از این موضوعات میگذرد و به همین دلیل به اثری با کارکرد ترسیم «مظلومیت تاریخی قوم یهود» مبدل شده است. اثری که بیش از هر چیز از این قابلیت برخوردار است که بتواند به عنوان مستمسکی برای «یهودیان نژاد پرست» مورد استفاده واقع شود.
اثری که به عنوان سندی ایرانی و قرائتی برآمده از ایران خواهد توانست از ابعاد رسانهای خاص در جهان برخوردار شود و با وجود تمام ضعفهای خود بتواند به عنوان یکی از «آثار مورد تایید صهیونیستها» مورد تبلیغ واقع شود و در جشنوارههای جهانی مورد تشویق قرار گیرد!
البته باید توجه داشت که فیلم سینمایی «موسی کلیمالله (ع)» اگر چه در ابتدا قرار بود تا در قالب یک سریال به روایت زندگی یکی از پنج پیامبر مهم تاریخ بشریت، یعنی «حضرت موسی کلیم الله صلوات الله علیه» بپردازد، اما حالا بعد از گذشت چند سال، سرانجام و با وجود برخورداری از منابع مالی و با اختصاص ردیف بودجهای خاص توسط «سازمان صدا وسیما جمهوری اسلامی» و به تهیهکنندگی «دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی» و ... حالا در قالب یک نسخه سینمایی به این دوره از «جشنواره فیلم فجر» رسیده است. نسخهای سینمایی که توسط «مدیران رسانه ملی» بیان شده از دل فصل نخست یک سریال تلویزیونی درآمده. سریالی که دارای چهار فصل دیگر نیز میباشد و با استفاده از دستگاههای مخصوص و به شیوه «هوش مصنوعی» با استفاده از تکنولوژی «تولید مجازی» (Virtual Production) تولید گردیده است. اتفاقی که سبب شده تا بزرگترین استودیوی تولید مجازی آسیا و سومین مدل این استودیو در جهان در ایران و برای این پروژه به بهرهبرداری برسد. اما در این میان مهمترین ویژگی فیلم سینمایی «موسی کلیمالله (ع)» آن است که این اثر نسخه سینمایی از فصلی است که بر ماجراهای ولادت آن حضرت متمرکز میشود و با چنین تمرکزی و صرف روایت و نقل داستان ولادت «موسی کلیمالله (ع)» متاسفانه در شرایط کنونی به اثری سینمایی و در مسیر «مظلوم نمایی از قوم بنی اسراییل» بر پرده نقرهای سینما مبدل شده است!