شناسهٔ خبر: 71357342 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ببینید/ وقتی که صدابرداری سالن با ارکستر «مهربانی» مهربان نبود!

ارکستر «مهربانی» درحالی در تالار اندیشه روی صحنه رفت که مشکلات فنی صدا و صدابرداری سالن، کیفیت اجرای هنرمندان حاضر در صحنه را به چالش می‌کشید و بعضاً موجب می‌شد ارائه گروه کر، ضعیف‌ به گوش برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در سومین شب از چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، ارکستر «مهربانی» در نخستین سانس از تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه رفت.

این در حالی بود که پیش از برگزاری این کنسرت، نشانی از تقدیم نمادین شب سوم جشنواره به حسین علیزاده نبود. 

همچنین یکی از نکات جالبی که در این دوره به چشم می‌آید، جای خالی تیزر جشنواره پیش از آغاز هر کنسرت است.

به هر جهت اما در کنسرت ارکستر «مهربانی» زنان و مردان سرخ‌پوش، درحالی که فرامین رهبر ارکستر را دنبال می‌کردند، با ترکیبی از سازهای ایرانی و کلاسیک غربی، گوش مخاطبان را از موسیقی ایرانی پر کردند.

این درحالی بود که اجرای ارکستر «مهربانی» در سالنی برگزار شد که به نظر می‌رسید حداقل در این شب شرایط مناسبی برای میزبانی از اجرای یک ارکستر را به لحاظ صدابرداری نداشت. همین امر موجب شد که صدای گروه کر به گونه‌ای به گوش برسد که چندان برای مخاطب واضح نباشد.

به گوش رسیدن نویزهای گاه و بیگاه هنگام نزدیک شدن برخی از اعضای کر به میکروفن هم جزوی از کنسرت ارکستر «مهربانی» بود. 

درحقیقت تنظیم میکروفن‌ها مقابل نوازندگان و گروه کر به گونه‌ای بود که کلیت صدادهی ارکستر هم‌تراز نبود؛ البته که این امر مشمول زمانی که برخی از خوانندگان قصد تک‌خوانی و یا مشهود بودن صدایشان را داشتند، نمی‌شود. 

انتهای پیام