به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از آموزشوپرورش، حمید یزدانی اظهار کرد: نظام تعلیموتربیت ایران بر اساس مبانی نظری سند تحول است و امروز دانشآموزان با القاب مختلفی از جمله نسل زد و آلفا معرفی میشوند و دانشآموزانی هستند که آموزش از طریق بازی را بیشتر فرا میگیرند.
وی با بیان اینکه پس از تغییرات سند تحول در کتاب کار و فناوری، بستههای آموزشی خوبی در حوزه کدنویسی و برنامهنویسی فراهم شد، افزود: در کنار آن نیز با کمک معاونت علمی و فناوری رئیسجمهور حدود ۳۲۰۰ رایانه در ۲۷ هزار مدرسه طی هفته آتی در بین آنها توزیع خواهد شد، بنابراین متناسب با شرایط دانشآموزان، آموزش را به سمتی بردهایم تا دانشآموزان بتوانند تولیدکننده بازی باشند.
مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزشوپرورش در مورد برنامه درسی بومی و محلی گفت: تاکید برنامه درسی ملی واگذاری تدوین ۱۰ تا ۲۰ درصد از برنامه درسی به استانها است تا متناسب با بوم و جغرافیای استان برنامه درسی تدوین شود، روشنکردن اهداف و یکپارچه شدن ادبیات منجر به بهبود روند آموزشی در استانها و مناطق خواهد شد.
یزدانی با بیان اینکه در سنوات گذشته و با نهاییشدن امتحانات متوسطه دوم بخش بزرگی از معلمان توانمند متوسطه اول به متوسطه دوم رفتند، اضافه کرد: معلمانی برای کار و فناوری جذب شدند که همه مهارتها را نمیدانستند، تلاش شد در چندین دوره معلمان چندین مهارت آموزش ببینند تا در حوزه کار و فناوری توانمند شوند، باید از فرصتها استفاده کرد و توانمندسازی معلمان را در اولویت قرار دهیم.