شناسهٔ خبر: 71276247 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

آموزش‌ و پرورش از تدوین برنامه درسی متناسب با بوم و جغرافیای هر استان خبر داد

مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش‌وپرورش از تدوین برنامه درسی متناسب با بوم و جغرافیای هر استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار رکنا، مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به تأکید برنامه درسی ملی بر واگذاری ۱۰ تا ۲۰ درصد از تدوین برنامه درسی به استان‌ها، اظهار کرد: این اقدام با هدف تدوین برنامه‌های درسی متناسب با شرایط بومی و جغرافیایی هر استان انجام می‌شود.

حمید یزدانی افزود: نظام تعلیم‌وتربیت ایران بر مبنای نظریات سند تحول طراحی شده است و دانش‌آموزان امروزی که با عناوینی مانند نسل زد و آلفا شناخته می‌شوند، شیوه‌های آموزشی مبتنی بر بازی را بهتر درک و دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به تغییرات ایجادشده در سند تحول، بیان کرد: در کتاب کار و فناوری بسته‌های آموزشی مناسبی در زمینه کدنویسی و برنامه‌نویسی فراهم شده است. علاوه بر این، با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، طی هفته آینده ۳۲۰۰ رایانه در میان ۲۷ هزار مدرسه توزیع خواهد شد. این اقدامات با هدف هدایت آموزش به سمتی است که دانش‌آموزان بتوانند خود به عنوان تولیدکنندگان بازی فعالیت کنند.

مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش‌وپرورش درباره برنامه درسی بومی و محلی نیز توضیح داد: در راستای تحقق اهداف برنامه درسی ملی، استان‌ها این امکان را دارند که ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه درسی را متناسب با ویژگی‌های بومی و جغرافیایی خود تدوین کنند. مشخص‌کردن اهداف و یکپارچه‌سازی ادبیات آموزشی موجب ارتقای روند آموزش در استان‌ها و مناطق مختلف خواهد شد.

یزدانی در یک برنامه رادیویی با اشاره به روند تغییرات نیروی انسانی در سال‌های گذشته اظهار کرد: پس از نهایی‌شدن امتحانات متوسطه دوم، بخش قابل‌توجهی از معلمان توانمند متوسطه اول به مقطع متوسطه دوم انتقال یافتند. همچنین برخی از معلمان جذب‌شده در حوزه کار و فناوری، از تسلط کافی بر تمامی مهارت‌ها برخوردار نبودند. به همین منظور، دوره‌های آموزشی متعددی برگزار شد تا معلمان بتوانند مهارت‌های لازم را کسب کرده و در حوزه کار و فناوری توانمند شوند. استفاده بهینه از این فرصت‌ها و اولویت‌بندی توانمندسازی معلمان، از ضروریات نظام آموزشی است.

 

 

برچسب‌ها: