به گزارش ایرنا از شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، رضا حشمتی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ایدههای دانشجویی با تاکید بر نقش پیشرانی متروی تهران در انتقال فناوری به داخل کشور، اظهار کرد: با طراحی یک ایده جدید و اجرای طرح افزایش ظرفیت جابجایی مسافر در بخش میانی خطوط ۳ و ۶ در ساعات پیک صبحگاهی و عصرگاهی که با تقاضای سفر بیشتری مواجه است، امکان اجرای دو سرفاصله زمانی (هدوی) مختلف به صورت همزمان در طول مسیر خطوط یادشده و به تبع آن، تسهیل در تردد و افزایش ظرفیت مسافران فراهم میشود.
وی ادامه داد: همچنین با انجام این طرح و تامین به موقع منابع مالی و انجام اورهال ناوگان و زیرساخت های موجود میتوان با کیفیت و سرعت بالاتری خدمات در متروی تهران را به سرانجام رساند.
چالشهای مترو نیازمند ایدههای نوآورانه است
مرتضی باقری، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی راهآهن دانشگاه علم و صنعت ایران، با اشاره به تاثیر تغییرات اقلیمی و بحرانهای اجتماعی بر حملونقل ریلی، گفت: شرکت بهرهبرداری مترو تهران با چالشهای متعددی روبهرو است که حل آنها نیازمند ایدههای نوآورانه است. این چالشها را میتوان با بهرهگیری از نظرات و خلاقیت دانشجویان پشت سر گذاشت. آینده روشن مترو، در گرو نوآوریهای جوانان است.
سیدابوالفضل بهرهدار، رییس انجمن مهندسان حملونقل ریلی کشور نیز با تاکید بر اهمیت ایجاد انگیزه در کارکنان برای ارائه پیشنهادات، اظهار کرد:در کشورهای پیشرفته، دولتها کارکنان را به ایدهپردازی تشویق کرده و حتی حقوق آنها را براساس میزان خلاقیت و نوآوری افزایش میدهند. در کشور ما نیز باید نظام پیشنهادات بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
نخستین جشنواره ایدههای دانشجویی با هدف بهرهگیری از خلاقیت جوانان در حل چالشهای صنعت حملونقل ریلی، با معرفی و تقدیر از ۳۲ ایده برتر و تجلیل از کارکنان برگزیده شرکت بهرهبرداری متروی تهران و اعضای دبیرخانه کمیته نظام پیشنهادات، بکار خود پایان داد.
در پایان این جشنواره، از میان ۳۲ ایده برتر، ۲ ایده بهعنوان طرحهای برگزیده انتخاب و مورد تقدیر ویژه قرار گرفت، این رویداد نشاندهنده تعهد متروی تهران به نوآوری، حمایت از ایدههای خلاقانه و بهرهگیری از ظرفیتهای دانشگاهی برای توسعه صنعت حملونقل ریلی کشور است.