به گزارش شهر به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور سرپرست قائممقام عملیات، مدیران ارشد شرکت، اساتید دانشگاه و جمعی از دانشجویان برگزار شد.
رضا حشمتی، سرپرست قائممقام عملیات شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، در این مراسم با تأکید بر نقش پیشرانی متروی تهران در انتقال فناوری به داخل کشور، اظهار داشت:«شرکت بهرهبرداری متروی تهران روزانه حدود ۲ هزار حرکت مسافری انجام داده و با پذیرش حدود ۲ میلیون مسافر، نزدیک به ۳ میلیون سفر ایمن را محقق میسازد. همچنین ایشان با مطرح نمودن یک ایده جدید و اجرای طرح افزایش ظرفیت جابجایی مسافر در بخش میانی خطوط ۳ و ۶ در ساعات پیک صبحگاهی و عصرگاهی که با تقاضای سفر بیشتری مواجه هستند، امکان اجرای دو سرفاصله زمانی (هدوی) مختلف به صورت همزمان در طول مسیر خطوط مذکور و به تبع آن، تسهیل در تردد و افزایش ظرفیت مسافران را فراهم کرد که انجام این مهم با تامین به موقع منابع مالی و انجام اورهال ناوگان و زیرساخت های موجود میتوان با کیفیت و سرعت بالاتری انجام گردد.
در ادامه، مرتضی باقری، عضو هیئتعلمی دانشکده مهندسی راهآهن دانشگاه علم و صنعت ایران، با اشاره به تأثیر تغییرات اقلیمی و بحرانهای اجتماعی بر حملونقل ریلی، گفت:«شرکت بهرهبرداری مترو تهران با چالشهای متعددی روبهرو است که حل آنها نیازمند ایدههای نوآورانه است. این چالشها را میتوان با بهرهگیری از نظرات و خلاقیت دانشجویان پشت سر گذاشت. آینده روشن مترو، در گرو نوآوریهای جوانان است.»
سید ابوالفضل بهرهدار، رئیس انجمن مهندسان حملونقل ریلی کشور، نیز با تأکید بر اهمیت ایجاد انگیزه در کارکنان برای ارائه پیشنهادات، اظهار داشت:«در کشورهای پیشرفته، دولتها کارکنان را به ایدهپردازی تشویق کرده و حتی حقوق آنها را بر اساس میزان خلاقیت و نوآوری افزایش میدهند. در کشور ما نیز باید نظام پیشنهادات بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.»
در پایان این جشنواره، از میان ۳۲ ایده برتر، دو ایده بهعنوان طرحهای برگزیده انتخاب و مورد تقدیر ویژه قرار گرفتند.
این رویداد نشاندهنده تعهد متروی تهران به نوآوری، حمایت از ایدههای خلاقانه و بهرهگیری از ظرفیتهای دانشگاهی برای توسعه صنعت حملونقل ریلی کشور است.
انتهای پیام/