شناسهٔ خبر: 70272883 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معرفی برگزیدگان هفتمین همایش تحقیقات بازی‌های دیجیتال

هفتمین همایش بین‌المللی «تحقیقات بازی‌های دیجیتال» با معرفی برگزیدگان، در دانشگاه علامه طباطبایی به کار خود پایان داد. هفتمین همایش بین‌المللی «تحقیقات بازی‌های دیجیتال» با معرفی برگزیدگان، در دانشگاه علامه طباطبایی به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری برنا، اختتامیه هفتمین همایش بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال با حضور پژوهشگران، دانشجویان و فعالان حوزه مطالعات بازی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

با رای داوران برگزیدگان این همایش در محورهای مختلف به شرح زیر اعلام شدند و از آن‌هو با اهدای جایزه نقدی، لوح تقدیر و تندیس همایش تقدیر شد:

۱- محور بازی‌های رایانه‌ای، ارتباطات و جامعه‌شناسی

رتبهٔ سوم: احمدرضا علیخانی برای تألیف مقاله «مصادیق همگرایی ارتباطی در بازی‌های دیجیتال موبایلی»

رتبهٔ دوم: فرهاد بیانی و فاطمه باقری برای تألیف مقاله «تحلیل جامعه‌شناختی زمینه‌های گرایش به بازی‌های رایانه‌ای و پیامدهای آن در میان دختران رشت»

رتبهٔ اول: مرضیه داوری دولت‌آبادی برای تألیف مقاله «تحلیل و بررسی قابلیت‌های داستان‌های عامیانهٔ فارسی در طراحی بازی‌های رایانه‌ای»

۲. محور بازی‌های رایانه‌ای و مدیریت رسانه

رتبهٔ سوم: فاطمه درخشان برای تألیف مقاله «چالش‌های زیست‌بوم صنعت بازی‌های دیجیتال»

رتبهٔ دوم: علی کرمی، فرهاد نظریان، حامد فروزان و افشین متقی برای تألیف مقاله «لایه‌های شناختی بازی‌های رایانه‌ای»

رتبهٔ اول: محمدمهدی بهرامی برای مقاله «خوانش شرق‌شناسانه از خاورمیانه در بازی‌های ویدئویی»

۳. محور بازی‌های رایانه‌ای، مدل‌های اقتصادی و کسب‌وکار

رتبهٔ سوم: مسعود کوثری و حسام‌الدین قاسمی برای تألیف مقاله «موانع تولید و انتشار بازی‌های رایانه‌ای در ایران»

رتبهٔ دوم: ابراهیم پاک و ایوب محمدیان برای تألیف مقاله «برون‌سپاری به عنوان مدل درآمدی، تناسب ژانر و میزان تعامل و درگیری گیمر در درآمدزایی بازی‌های دیجیتال»

رتبهٔ اول: مهتاب خلیلی و مونا بنسبردی برای تألیف مقاله «گیمیفیکیشن و تأثیر آن بر وفاداری کاربران به برند در پلتفرم‌های پخش زنده آنلاین»

۴. محور بازی‌های رایانه‌ای، فناوری‌ و تکنولوژی‌های نوین

رتبهٔ برتر: فاطمه هاشمی‌زاده، نگین لقمانی و جواد راستی برای تألیف مقاله «مروری بر ظرفیت‌های واقعیت مجازی تعاملی برای توسعهٔ فرهنگ گردشگری»

لرگزیدگان محور سازمان‌ها:

۱. سازمان مدیریت شهری:

الف) مرتضی جمشیدی برای مقاله «بازی‌های رایانه‌ای و آموزش فرهنگ شهروندی»

ب) خانم فرخنده فاضل بخششی برای مقاله «بررسی اتاق‌های فرار در مدیریت شهری»

۲. ستاد توسعهٔ علوم و فناوری‌های شناختی

الف) فاطمه کاکا، پروانه قدسی و پریسا تجلی برای مقاله «اثربخشی بازی‌های رایانه‌ای بر مجری مرکزی و حلقهٔ واج‌شناختی»

ب) زهرا محمدپور، حسام ساکیان و محسن دادجو برای مقاله «بررسی روش‌ نوین آزمون‌دهی بر محتوای تعاملی»

ج) نصیبه صرامی، جواد راستی و نگین لقمانی برای مقاله «طراحی و اعتبارسنجی بستهٔ واقعیت ترکیبی سایکوورس»

د) مهدی حق‌وردی برای مقاله «جنگ سایبرشناختی» در حوزهٔ بازی‌های دیجیتال

لرگزیدگان محور پایان‌نامه‌ها:

پایان‌نامهٔ برتر: امیرحسین ودیعی نوقابی برای مقاله «مطالعهٔ مردم‌نگارانهٔ روابط سلطه در بازی‌های ویدئویی»

پایان‌نامهٔ شایستهٔ تقدیر: نیما سیاوش برای مقاله «تولید و ساخت یک فیلم کوتاه تعاملی با مطالعه بر مفاهیم نظری گیم»

برگزیدگان محور کتاب سال:

کتاب برگزیده: مهدی کاشفی‌فرد و نازنین نوری برای ترجمه کتاب «درسینهٔ مطالعات بازی‌های رایانه‌ای»

کتاب شایستهٔ تقدیر: مرتضی جمشیدی برای کتاب «از هفت سنگ تا کال‌آف»

محور بازی‌های جدی:

شایستهٔ تقدیر: مهدی حق‌وردی برای تایف مقاله «جنگ سایبر شناختی»

مقالهٔ شایستهٔ تقدیر در محور ویژهٔ بازی‌های رایانه‌ای و بازی جدی:

نسیبه صرامی، جواد راستی و نگین لقمانی برای تایف مقاله «طراحی و اعتبارسنجی بستهٔ واقعیت ترکیبی سایکوورس»

مقالهٔ برتر بازی جدی سال:

جواد راستی و نگین سادات لقمانی برای مقاله «طراحی بازی رایانه‌ای حرکتی مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی گین‌آوا با قابلیت شخصی‌سازی برای کنترل نشانگان تکانش‌گری و نقص توجه در کودکان مبتلا به ADHD

همچنین در این مراسم در بخش چهره‌های ماندگار صنعت بازی‌سازی ایران از  «بهروز مینایی» و  «مسعود کوثری» به‌عنوان اساتید پیشکسوت در بنیان‌گذاری و گسترش دانش بازی‌های رایانه‌ای با اهدای لوحی به امضا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/