به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا، فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ پس از تجربه یک «مشکل فنی»، به حالت آنلاین بازگشتند. در پی این مشکل، بیش از ۱۰۰,۰۰۰ کاربر در ایالات متحده تنها گزارش مشکلات خود را به سایت داون دتکتور ارسال کردند. به طور کلی، هزاران کاربر در سراسر جهان با مشکلات دسترسی به سایر اپلیکیشنها و خدمات شبکههای اجتماعی و پیامرسان متا روبهرو شدند.
متا در شبکه اجتماعی ایکس خود از کاربران عذرخواهی کرد و گفت: اکنون ۹۹ درصد از مشکل حل شده است و در حال انجام آخرین بررسیها هستیم و از بابت صبر و شکیباییتان ممنونیم.
طبق گزارش سایت داون دتکتور که به کاربران این امکان را میدهد تا مشکلات مربوط به اپلیکیشنها و وبسایتهای محبوب را گزارش کنند، در ساعت ۶ بعدازظهر، تعداد زیادی گزارش درباره مشکلات فیسبوک در بریتانیا (۲۵,۸۰۷ گزارش) و ایالات متحده (۱۰۶,۴۰۱ گزارش) ثبت شد. همچنین تعداد گزارشها در بریتانیا درباره واتساپ در ساعت ۶:۲۸ بعدازظهر به ۱۵,۵۶۵ رسید.
این نخستین بار نبود که خدمات متا با مشکل فنی مواجه میشود. پیش از این، در سال جاری یک مشکل فنی دیگر موجب اختلال در دسترسی به فیسبوک و اینستاگرام برای صدها هزار نفر در سراسر جهان شد. همچنین این پلتفرمها در ماه اکتبر نیز با قطعی مواجه بودند که البته خدمات در مدت زمان کوتاهی دوباره به حالت عادی بازگشت.
انتهای پیام/
فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ به حالت آنلاین بازگشتند
شرکت متا پس از گذشت چندین ساعت اعلام کرد که فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ پس از مشکل فنی به حالت آنلاین بازگشتند. شرکت متا پس از گذشت چندین ساعت اعلام کرد که فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ پس از مشکل فنی به حالت آنلاین بازگشتند.
صاحبخبر -
∎