به گزارش خبرگزاری برنا؛ رئیس اتاق بازرگانی کرمان در نشستی که به منظور برگزاری این رویداد با حضور هتل داران و مدیران بوم گردیهای کرمان برگزار شد، بیان کرد: ما به دنبال موضوع کلی برای رونق گردشگری کرمان هستیم که یکی از مصادیق آن بحث غذاست. سیدمهدی طبیب زاده، افزود: این رویداد طراحی شده تا کرمان به عنوان پایگاه غذاهای خوشمزه، سنتی، اصیل و خاطره انگیز معرفی و شناسانده شود.
وی معرفی کرمان به روشهای مختلف را وظیفه همگانی دانست و اظهار کرد: هدف ما معرفی کرمان با هر روشی از جمله برگزاری جشنوارهها و رویدادهای مختلفی مانند رویداد جاده ابریشم، جاده ادویه و جاده مفرغ است. طبیب زاده تصریح کرد: برگزاری رویداد غذای اصیل کرمانی در هتلها و رستورانها اگرچه ممکن است در ابتدا سخت باشد، اما به مرور رونق میگیرد.
رئیس اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه کرمان متناسب با آنچه که باید، معرفی نشده است، گفت: کرمانیها استان خود را به لحاظ اقلیمی، طبیعی و میراثی برتر میدانند، اما این دیدگاه خارج از استان اینگونه نیست و باید برای معرفی کرمان چارهای اندیشید. وی ادامه داد: معرفی کرمان سبب میشود این استان به یک مقصد گردشگری ملی و حتی بین المللی تبدیل شود.
طبیب زاده خاطرنشان کرد: اگر کرمان بتواند به مقصد گردشگری تبدیل شده و به یزد، بندرعباس و سیستان و بلوچستان بپیوندد، طیف وسیعی از میراث ها، فرهنگها و اقلیمها در آن میگنجد و هر سلیقهای را جذب میکند؛ البته تا رسیدن به هدف نهایی فاصله وجود دارد که البته باید تلاش کنیم.
رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه براساس ارزیابیهای انجام شده کرمان به شدت در معرفی عقب مانده است و به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نمیشود، اظهار کرد: مردم استانهای دیگر کرمان را بیشتر به واسطه زلزله بم و کویر سخت میشناسند و زمانی که به کرمان میآیند از مهمان نوازی، فرهنگ و اقلیم کرمان تعجب میکنند، بنابراین وظیفه ماست که کرمان را معرفی کرده و به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.
انتهای پیام