معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت راه آهن با تاکید بر اینکه توسعه صنعت ریلی نیازمند تامین منابع است، گفت: کمتر از ۱۰ درصد زیان بخش مسافری به شرکت راه آهن پرداخت می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت راه آهن با تاکید بر اینکه توسعه صنعت ریلی نیازمند تامین منابع است، گفت: کمتر از ۱۰ درصد زیان بخش مسافری به شرکت راه آهن پرداخت می شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آئین تکریم و معارفه مدیرکل راه آهن شمال ۲ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن و تعدادی از مدیران استان گیلان، در اداره کل راه آهن شمال ۲ برگزار شد، از تلاش ها و زحمات غلامحسین ولدی مدیر کل سابق قدردانی و رحمت رحمت نژاد به عنوان مدیر کل جدید راه آهن شمال ۲ معرفی شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن در این مراسم با تبریک هفته بسیج از کارکنان راه آهن که همواره بسیجی وار در حال خدمت به مردم هستند، قدردانی کرد.
داود طالبی افزود: صنعت ریلی یکی از بخش های بسیار مهم، حساس و حیاتی برای توسعه و پیشرفت کشور است و چنانچه زیرساخت های حمل ونقلی در یک کشور فعال نباشد، هیچ خدمت و تولیدی در آن کشور امکان پذیر نخواهد بود.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سیاست های کلی ابلاغی خود به صنعت ریلی توجه ویژه داشته اند، بویژه در بندهای ۲۴ و ۲۵ برنامه ششم توسعه، به صراحت اولویت بخشی به صنعت ریلی و وصل شدن ریل به مبادی اقتصادی بار را مورد تاکید قرار داده اند.
معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن با بیان اینکه خوشبختانه در برنامه هفتم توسعه نیز مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به موضوع حمل ونقل داشته اند خاطرنشان کرد: حاکمیت جمهوری اسلامی ایران به طور قاطع، به دنبال توسعه بخش های زیرساختی کشور است اما در اجرا این امر بطور کامل محقق نشده است.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از قوانین به دلایل مختلف و نیز بوروکراسی اداری آن گونه که باید، اجرا نمی شود.
طالبی با بیان اینکه به دلیل عدم پشتیبانی لازم و بموقع در تامین منابع با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنیم ؛ افزود: سال گذشته راه آهن کشور ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش مسافری زیان دید در حالیکه تنها ۱۹۰ میلیارد تومان یارانه زیان مسافری برای راه آهن در نظر گرفته شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری در حوزه لجستیک و زیرساخت در کشور قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: استاندارد جهانی سرمایه گذاری در حوزه لجستیک ۱۶ درصد است در حالیکه هزینه های کشور در این رابطه حدود ۸.۵ درصد است و این بیانگر پایین بودن میزان سرمایه گذاری در این بخش است.
وی ابراز امیدواری کرد: با همت و تلاش مسولان محترم کشور و نیز مدیران و کارکنان در بدنه صنعت ریلی، اسناد بالادستی و قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور در حوزه ریلی به نحو مطلوب اجرا شود.