شناسهٔ خبر: 69922820 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

عارف: طرح ملی آزادراه تهران ـ شمال باید در اولین فرصت تکمیل شود

معاون اول رئیس‌جمهور آزاد راه تهران ـ شمال را یک طرح ملی خواند و گفت: این طرح باید با منابع ملی در اولین فرصت تکمیل و نهایی شود و بنیاد مستضعفان و دولت برای اتمام این طرح با توان مهندسی بومی در کنار یکدیگر همکاری خواهند کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «محمدرضا عارف» معاون اول رئیس جمهور امروز (دوشنبه) در جلسه مربوط به آزاد راه تهران - شمال با بیان اینکه از ساخت قطعات نهایی شده این آزادراه با بهترین کیفیت، احساس غرور می‌کنیم،اظهار داشت: باید با کمک سازمان برنامه و بودجه کشور و برآورد سازوکار‌های پرداخت سهم دولت در این آزادراه و راهکار‌های تامین مالی و تخصیص اعتبارات، هر چه سریع‌تر ساخت بخش‌های باقیمانده به پایان برسد.
 
 
عارف خاطرنشان کرد: ساخت این آزادراه تاثیر مهمی در صرفه‌جویی زمان، سوخت و آرامش مردم در یک سفر امن و لذت بخش دارد.
 
معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت رعایت جدی تمام ملاحظات و ضوابط زیست محیطی در ساخت آزاد راه تهران شمال، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر نظارت جدی و دقیق باید در موارد ضروری راهکار‌هایی برای تسهیل روند ساخت این آزادراه ارائه کند.
 
وی با یادآوری اقدامات انجام شده برای ساخت این آزادراه در دولت دوم اصلاحات، گفت: پس از زمان‌بر شدن ساخت این آزادراه در آن زمان، تصمیمات بسیار خوبی درخصوص حل مسائل و نگرانی‌های محیط زیستی و روش‌های تامین مالی در آن برهه زمانی گرفته شد.
 
در این جلسه رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، روسای سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی، دبیر هیات دولت، سخنگوی دولت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولان دستگاه‌های مرتبط حضور داشتند و مقرر شد کارگروهی برای آغاز ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران - شمال با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مستضعفان، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، اقتصاد و نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شود.
 
در ادامه این جلسه که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، درخصوص تامین اعتبارات و تعهدات مالی دولت در بخش‌های باقیمانده قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال، روش‌های تامین مالی آغاز ساخت قطعه ۳ این آزادراه، راهکار‌های تامین مالی تهیه تجهیزات و دستگاه‌های حفاری تونل و الزامات محیط زیستی، بحث، بررسی و تصمیم‌گیری شد.
 
در پایان این جلسه ضمن اعلام پیشرفت کاری و فیزیکی ۸۳ درصدی منطقه ۲ به طول ۲۲ کیلومتر، اولویت‌بندی و ساخت طرح منطقه ۳ به طول ۵۲ کیلومتر نیز مورد بررسی قرار گرفت.
 
انتهای پیام/341