به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید مصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی معاونین آموزشی/ مدیران پروژه تقویت علمی دانش آموزان « موسسه رشد دانش آموزان مناطق محروم» که باحضور مدیر موسسه ، نمایندگان بنیاد علوی و جمعی از مدیران و معلمان ۴۴ منطقه محروم و عشایری کشور برگزار شد، توسعه عدالت و کیفیت آموزشی را از رویکردهای مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه هفتم توسعه و دیگر اسناد بالادستی خواند و گفت: نصیب برابر آموزشی و ایجاد فرصتهای آموزشی متناسب با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای شکوفایی استعدادهای سرشار دانش آموزان مناطق محروم امری ضروری است.
وی با اشاره به تحقق راهکارهای سند تحول بنیادین در همکاری بنیادهای عام المنفعه با نظام تعلیم و تربیت تصریح کرد: موسسات و بنیادهای عام المنفعه، مسئولیت پذیری و مشارکت اثربخش را تقویت و نهادینه میسازند و در اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موثر هستند.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش بر اهمیت و ضرورت تشکیل جلسات متعدد با نمایندگان آموزش و پرورش در مناطق محروم و عشایری، گفت: تقویت بنیه علمی دانش آموزان خصوصا در مناطق محروم، با هماهنگی ادارات برای مشارکت در اجرای برنامههای آموزشی و پرورشی محقق میشود.
آذرکیش در پایان با تاکید بر تعلیم و تربیت چند ساحتی بیان کرد: با حفظ چشماندازهای موجود که همان سیاستهای ابلاغی است و همچنین تعهد به واقعیتهای موجود، میتوان کیفیت برنامههای موردنظر را بالا برد و دانش آموزان را در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای آینده ایران عزیز تربیت و آماده ساخت.