اقتصادآنلاین، گروه استان ها- عزیزاله افضلی در بازدید از غرفه استان البرز در نشستی با مدیر کل میراث فرهنگی و رئیس کمیسیون گردسگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز، تجاریسازی با کمک تاجران و رابطان تولیدکننده و مصرف کننده را لازمه چرخه صادرات عنوان کرد که نیازهای بازار را شناسایی و مدیریت کرده و به تعادل بخشی بین تولید محصول و مصرف کننده ومیزان تقاضا میپردازند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به اینکه اگر هر کدام از حلقههای زنجیره تولید وعرضه از بین برود تعادل این چرخه بر هم میخورد، گفت: بنابراین برای پخش و بازاریابی تولیدکنندگان صنایعدستی باید به فکر کنسرسیوم یا انجمن برای تجاری سازی و صادرات صنایع دستی البرز با کمک تمام دستگاه های متولی این امر باشیم.
او افزود: بازاریابی به تنهایی برای هر تولید کننده ممکن نیست زیرا اینکار تخصص و امکانات خاص خود را میخواهد، علاوه بر آن هنرمند از فضای کار هنری خود دور میماند.
به گفته افضلی، انجمن و افرادی که به عنوان رابط تولید کننده و مصرف کننده به این حوزه وارد میشوند در درجه اول باید دغدغه فرهنگ و هنر این سرزمین را داشته باشند و از طرفی نظارتهای لازم بر فعالیت واسطه ها وجود داشته باشد تا از هرگونه سواستفاده سودجویانه از هنر وصنایعدستی ونا امید شدن هنرمند جلوگیری شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان البرز، به این ترتیب تجاری سازی و مدیریت کار جمعی با هزینههای تمام شده کمتر ودر نهایت پوشش حداکثری بازار صورت میگيرد.
لزوم ایجاد کنسرسیوم برای تجاری سازی و صادرات صنایع دستی استان البرز
کرج- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز ایجاد انجمن یا کنسرسیوم برای بازاریابی و صادرات صنایع دستی استان با کمک دستگاههای متولی را یکی از موضوعات برای تجاریسازی این محصولات عنوان کرد.
صاحبخبر -
∎