به گزارش میراثآریا، فرزاد اوجانی روز جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ در بازدید از غرفه استان البرز در سی و هفتمن نمایشگاه ملی صنایعدستی، ضمن نشست با رحیم خاکی مدیرکل میراثفرهنگی استان حضور البرز در این نمایشگاه را با ظرفیت خیلی خوب و طراحی جذاب غرفه عنوان کرد وگفت: البرز جزو استانهایی با ظرفیت بالا در زمینه صنایعدستی است که نیاز به حمایت بیشتر دارد و ارگانهای مرتبط با حوزه صنایعدستی و تجاریسازی در استان باید به این حوزه ورود کنند.
به گفته مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاریسازی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی تولید کننده باید تولید انجام دهد و تمرکز خود را بر موضوعات تولید منعطف کند و کار فروش داخلی وصادرات محصولات صنایعدستی با کمک سرمایه و علم بازرگان صورت بگیرد.
او افزود: موضوعی که مورد توجه است این که سرمایه گذار هزینههای تحقیق و مطالعه، ارسال کالا، عوارض گمرک، هزینه خواب سرمایه برای کالای صنایعدستی را تقبل میکند که بخشی از آن پنهان و بخشی مشخص است که به هزینههای تولید وسود اضافه میشود. بنابراین افزایش قیمت یک محصول ناشی از سایر هزینههای تجاریسازی است که بازرگان و صادرکننده آن را انجام میدهد.
اوجانی با اشاره به اینکه سالها توانمندیهای حوزه صنایع دستی کشور مورد غفلت واقع شده، گفت: تجاریسازی صنایعدستی نیازمند یک گروه منسجم است که طی چندین ماه فکر و مذاکرات با سرمایه گذاران بخشی وفرابخشی برای فعالیت در قالب یک شرکت خصوصی در این حوزه اقداماتی صورت گرفته است.
مدیر کل دفتر بازاریابی و تجاریسازی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ادامه داد: اکنون فکر وتوانایی یک گروه را در قالب یک شرکت خصوصی در کنار یکدیگر تجمیع کردهایم و هیئت مؤسس تشکیل شده و در آینده بسیار نزدیک شرکت تحت هر نامی مانند شرکت توسعه صنایعدستی ایران در قالب تعاونی سهامی عام شکل میگیرد.
او جذب سرمایهگذاران برای چنین اقدامی را باعث پیشبرد بهتر امور در جهت صادرات صنایع دستی دانست و گفت: دولت نیز به عنوان تسهیلگر و بازوی حمایتی از این شرکت فعالیت میکند. امیدواریم که با تجمیع توان مالی و علمی این سرمایهگذاران شاهد ایجاد شرکتی توانمند در حوزه صنایعدستی باشیم.
انتهای پیام/