شناسهٔ خبر: 69272014 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جماران؛

گردو یا بادام ، کدام یک برای سلامتی شما بهتر است؟

با افزایش گرایش به سلامتی و تناسب اندام، بسیاری از مردم روز خود را با خوردن آجیل هایی مانند بادام، گردو، بادام زمینی و غیره آغاز می کنند.

صاحب‌خبر -

جماران؛ به نقل از مجله سلامتی: گردو و بادام جزو پرمصرف ترین آجیل ها هستند، اما آیا می دانید کدام یک از آن ها سالم تر هستند و روزانه چقدر باید مصرف کنید؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد این آجیل بدانید، و بهترین آنها کدامند؟

گردو

این آجیل حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 به ویژه اسید آلفا لینولنیک (ALA) است که برای سلامت قلب مفید است.

یک وعده تقریباً 28 گرمی حاوی تقریباً 185 کالری، با 18 گرم محتوای چربی غیراشباع، 4 گرم محتوای پروتئین و 2 گرم محتوای فیبر است. آنها همچنین ویتامین ها و مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر و ویتامین B6 را فراهم می کنند.

بادام

بادام منبع عالی ویتامین E، منیزیم و آنتی اکسیدان است. یک وعده بادام ممکن است حاوی تقریباً 160 کالری، 14 گرم چربی تک غیراشباع، 6 گرم پروتئین و 3.5 گرم فیبر باشد.

علاوه بر این، بادام یک منبع غنی از ویتامین E است که حدود 7.3 میلی گرم را فراهم می کند که معادل حدود 37 درصد از مصرف توصیه شده روزانه است.

بادام همچنین مواد معدنی مهمی مانند منیزیم، کلسیم و پتاسیم را فراهم می‌کند و آن را به مغزی غنی از مواد مغذی تبدیل می‌کند که از سلامت کلی حمایت می‌کنند.

فواید سلامتی و تفاوت بین گردو و بادام

سلامت قلب

برای درک اینکه چگونه هر دو نوع آجیل به بهبود سلامت قلب کمک می کنند. در واقع، گردو و بادام هر دو به سلامت قلب کمک می کنند، اما گردو به دلیل محتوای اسید چرب امگا 3 بالاتر، یک مزیت جزئی دارد.
الجوز واللوز یقدمان فوائد صحیة فریدة

 

اسیدهای امگا 3 همچنین به کاهش التهاب و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک می کنند. بادام با کاهش سطح کلسترول بد از سلامت قلب حمایت می کند.

مدیریت وزن

بادام ممکن است برای کنترل وزن بسیار مفید باشد. محتوای پروتئین و فیبر بالای آن می تواند احساس سیری را تقویت کند که به کنترل اشتها کمک می کند. هر دو نوع آجیل می توانند برای مدیریت وزن مفید باشند، اما اعتدال کلیدی است، زیرا هر دو کالری متراکم هستند.

سلامت مغز

گردو اغلب به دلیل فوایدی که برای سلامت مغز دارد مورد ستایش قرار می گیرد که به سطوح بالای اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) که نوعی اسید چرب امگا 3 است نسبت داده می شود. مصرف منظم ممکن است از عملکردهای شناختی حمایت کند و از بیماری‌های عصبی محافظت کند.

روزانه چند عدد آجیل باید مصرف کرد؟

به گفته متخصصان سلامت، دستورالعمل ساده برای خوردن آجیل حدود یک مشت است. در مورد گردو، یک مشت نصف گردو حاوی حدود 185 کالری است. از سوی دیگر، یک وعده 23 بادام حاوی حدود 160 کالری است.

طبق وب سایت تایمز آف ایندیا، این مقدار فواید سلامتی و کالری دریافتی را متعادل می کند و به جذب حداکثری مواد مغذی بدون زیاده روی در آنها کمک می کند.

منفی های بالقوه

اگرچه هر دو نوع آجیل سالم هستند، اما در صورت مصرف بیش از حد ممکن است اثرات منفی داشته باشند. مصرف بیش از حد آنها به دلیل محتوای کالری بالا ممکن است منجر به افزایش وزن شود. علاوه بر این، بادام می تواند برای برخی افراد مشکلات گوارشی ایجاد کند، به خصوص زمانی که به مقدار زیاد مصرف شود.

به طور خلاصه، می‌توان نتیجه گرفت که گردو و بادام فواید بی‌نظیری برای سلامتی دارند و افزودنی عالی برای یک رژیم غذایی متعادل هستند.

 گردو، امگا 3 و سلامت مغز

اگر به دنبال اسیدهای چرب امگا 3 و فواید سلامت مغز هستید، گردو یک انتخاب سالم است.

بادام، ویتامین E و پروتئین

اگر بدن شما به دوز ویتامین E و پروتئین نیاز دارد، بادام بهترین انتخاب برای شماست. با این حال، هر دو بسته به نیازهای غذایی بدن شما یک انتخاب سالم هستند.

 

نظر شما