شناسهٔ خبر: 69263203 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با همکاری روابط عمومی خبرگزاری کار ایران ایلنا؛

سرویس تخصصی صنعت قهوه آغاز به کار کرد

با همکاری روابط عمومی خبرگزاری کار ایران ایلنا؛ سرویس تخصصی صنعت قهوه در زیرسرویس بازار خبرگزاری ایلنا آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

علی زعفری، موسس نخستین، بزرگترین و مجهزترین مدرسه قهوه ایران و نائب رئیس اتحادیه کافی شاپ‌های تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه طبق رایزنی‌ها و جلسات متعددی که با روابط عمومی مجموعه رسانه‌ای خبرگزاری کار ایران برگزار شد، این نیاز احساس شد که صنعت قهوه به یک رسانه دقیق، جامع و حرفه‌ای در مورد اطلاع‌رسانی، آموزش و معرفی توانمندی‌های قهوه نیاز دارد گفت: خوشبختانه صنعت قهوه کشور دارای رسانه‌ای مستقل شده و از این پس از سرویس صنعت قهوه در خبرگزاری ایلنا برای اطلاع‌رسانی بیشتر بهره‌ خواهیم برد.

حضور گسترده فعالین صنعت قهوه در ایلنا

نائب‌رئیس اتحادیه‌ کافی‌شاپ‌های تهران‌ افزود: امیدواریم تا در آینده کارشناسان، تولیدکنندگان وتمامی فعالین در امر آموزش صنعت قهوه در این سرویس حضوری گسترده‌تر داشته باشند و به نشر نقطه‌نظرات مهم و کاربردی خود در این زمینه بپردازند.

زعفری ‌ادامه‌داد: رسالت این رسانه این است که توانمندی‌ها، زیرساخت‌ها و اتفاقات صنعت قهوه را پوشش دهد و با کمک این سرویس اتحاد، همدلی و وحدت را در جامعه قهوه شاهد باشیم.

او تاکید کرد: ضمن‌آنکه راه‌اندازی این سرویس در ایلنا از حواشی و مشکلات پیش‌بینی نشده جلوگیری خواهد کرد و این زیرسرویس تخصصی "صنعت قهوه" در ایلنا و انتشار اخبار مرتبط با آن این نوشیدنی را اعتبار می‌بخشد.

ورود قهوه به سبد خرید خانوار

مدیر مدرسه قهوه ایران با اشاره به افزایش مصرف قهوه در کشور و تغییر فرهنگ جامعه در استفاده از این نوشیدنی و افزایش کافه نشینی‌ها افزود: این روزها بیش از گذشته خرید قهوه و مشتقات آن داخل سبد خرید خانوارها آمده است.

او گفت: در حال حاضر بیشترین میزان کارآفرینی، اشتغال و به‌ خصوص سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه در حال اتفاق است.

قهوه توانایی تبدیل شدن به قطب صادرات در منطقه را دارد

نائب‌رئیس اتحادیه کافی‌شاپ‌های تهران با اشاره به این موضوع که با توجه به زیرساخت‌هایی که بخش خصوصی ایجاد کرده است توانایی تبدیل شدن به قطب صادرات قهوه فرآوری شده در منطقه را نیز داریم ادامه داد: سالیان سال و قرن‌هاست که کشورهای اروپایی در این زمینه پیشرو هستند و ایران نیز توانائی این موضوع را دارد تا در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد.

زعفری ابراز کرد: هر چند شرایط ما و اروپائیان در زمینه تولید قهوه یکسان نیست اما می‌توانیم نسبت به ذائقه مردم منطقه مجاور کشور خود فرآوری‌های مناسبی داشته باشیم.

او افزود: به نظر می‌رسد بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های رسانه ایلنا اقدامات مناسبی انجام دهیم و به دنیا ثابت کنیم که چه توانمندی‌هایی در این حوزه داریم.

 آغاز به کار سرویس تخصصی قهوه در خبرگزاری ایلنا چه زمانی است؟

نائب رئیس اتحادیه کافی‌شاپ‌های تهران، گفت: این سرویس به صورت آزمایشی از نمایشگاه قهوه مشهد در مهرماه آغاز به کار کرد و امید داریم تا در هفته ابتدایی آبان ماه و همزمان با نمایشگاه قهوه اصفهان به صورت رسمی شاهد آغاز به کار این سرویس باشیم.

زعفری ادامه داد: از همکاران‌مان در این حوزه که به صورت نامنسجم فعال هستند تقاضا دارم تا در این رسانه مشارکت کرده و از حمایتهای از این سرویس بهره ببرند.

او بیان کرد: ما سعی خواهیم کرد تا سخنان و دغدغه‌های خود را به گوش مسئولان برسانیم تا صنعت قهوه رونق بیشتری پیدا کند تا شایسته کشور باشد.

انتهای پیام/

نظر شما