شناسهٔ خبر: 6918626 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مجلس؛ تصویب ماده ۳ طرح حمایت از صنعت برق

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، در اجرای این ماده تفاوتی بین نیروگاه های دولتی و خصوصی وجود ندارد.

اما نمایندگان ماده 4 این طرح را که درباره جدول هزینه برقراری انشعاب برق بود پس از بحث و بررسی فراوان به کمیسیون ارجاع دادند.

بر اساس این ماده، وزارت نیرو موظف می‌شود هر سال جدول هزینه برقراری انشعاب برق را به تفکیک مناطق مختلف کشور و متناسب با ارزش منطقه‌ای املاک، میزان مصرف و سطح ولتاژ به گونه ای تعیین و ابلاغ کند که میانگین آن از هزینه تمام شده بیشتر نشود.

 مصوبه‌ای درباره پیشگیری از آلودگی دریایی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با کلیات لایحه الحاق دولت به تشریفات (پروتکل) مورخ 1996 (1375) کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریایی ناشی از تخلیه پسماند و سایر مواد موافقت کردند.

موافقت با پروتکل حفاظت از دریای خزر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه تصویب پروتکل حفاظت از دریای خزر در برابر آلودگی ناشی از منابع و فعالیت‌های مستقر در خشکی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر موافقت کردند.

همچنین نمایندگان شورای اسلامی به کلیات لایحه موافقتنامه همکاری درباره آب و هواشناسی دریای خزر رأی دادند.

بر اساس ماده واحده این لایحه، موافقتنامه همکاری در خصوص آب و هواشناسی دریای خزر مشتمل بر 14 ماده تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه منشور سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه موافقت کردند.

نمایندگان مجلس کلیات و ماده واحده این لایحه را به تصویب رساندند.

منشور سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه مشتمل بر یک مقدمه و 27 ماده است و مجلس اجازه مبادله اسناد آن را به دولت داد.

طیب نیا به مجلس می رود



وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخ گویی به سوال مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران به صحن علنی می آید.

در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی قرار است طرح حمایت از صنعت برق کشور، لایحه الحاق دولت به پروتکل کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریایی ناشی از تخلیه پسماند، لایحه پروتکل حفاظت از دریای خزر در برابر آلودگی ناشی از منابع و فعالیت های مستقر در خشکی، لایحه موافقتنامه همکاری درباره آب و هواشناسی دریای خزر، لایحه تصویب کنوانسیون میناماسا در مورد جیوه، لایحه تصویب اصلاحیه کنوانسیون بازل درباره کنترل انتقالات برون مرزی موادزاید زیان بخش و دفع آن، لایحه منشور سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور درحال توسعه، لایحه الحاق دولت به پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی، لایحه معاهده بین دولت ایران و ژاپن در زمینه انتقال محکومان به حبس و طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

همچنین محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان سوالش از وزیرکشور را پس گرفت و حضور رحمانی فضلی در صحن علنی منتفی شد.




 



نظر شما