شناسهٔ خبر: 6909743 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

این هفته صورت می گیرد؛

انتخاب اعضاء كميسيون ويژه رسيدگي كننده به برجام در مجلس

یکی از مهمترین دستور کار نمایندگان انتخاب اعضاء كميسيون ويژه رسيدگي كننده به توافق جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي ۱+۵ و آثار و پيامدهاي آن است.

صاحب‌خبر - گروه سیاسی،انتخاب اعضاء كميسيون ويژه رسيدگي كننده به توافق جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي ۱+۵ و آثار و پيامدهاي آن در دستور کار این هفته مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار افکارخبر نمایندگان مجلس بعد از یک هفته تعطیلی روزهای یکشنبه ، دوشنبه این هفته جلسه دارند.

یکی از مهمترین دستور کار نمایندگان انتخاب اعضاء كميسيون ويژه رسيدگي كننده به توافق جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي ۱+۵ و آثار و پيامدهاي آن است.

بعد از جمعبندی مذاکرات در وین، برخی از نمایندگان تقاضا داشتند که كميسيون ويژه رسيدگي كننده به توافق جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي ۱+۵ و آثار و پيامدهاي آن، در مجلس تشکیل شود که این امر مورد موافقت هیئت رئیسه مجلس قرار گرفت و اعضای کمیسیون مذکور این هفته در صحن مجلس انتخاب خواهند شد.

نمایندگان همچنین در طول این هفته ادامه‌ رسيدگي ‌به ‌گزارش‌ شوردوم ‌كميسيون ‌انرژي‌ درمورد طرح حمايت از صنعت برق كشور و گزارش كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي در مورد

لايحه‌ تصويب‌ پروتكل‌ حفاظت‌ از‌ درياي‌ خزر دربرابر آلودگي ناشي ‌از منابع‌ و فعاليتهاي‌ مستقر در خشكي‌ الحاقي به كنوانسيون ‌چهارچوب‌ حفاظت‌ از محيط‌ زيست دريائي درياي خزر خواهند پرداخت.

گزارش كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي در مورد لايحه‌ موافقتنامه ‌همكاري‌ درخصوص آب و هواشناسي درياي‌خزر، گزارش كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي در مورد لايحه تصويب كنوانسيون ميناماتا در مورد جيوه، گزارش كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي در مورد لايحه تصويب اصلاحيه كنوانسيون بازل درباره كنترل انتقالات برون‌مرزي مواد زائد زيان‌بخش و دفع آنها و گزارش كميسيون اقتصادي در مورد لايحه منشور سازمان همكاري اقتصادي هشت كشور درحال توسعه از دیگر دستورات کاری نمایندگان مجلس است.

گزارش كميسيون بهداشت و درمان در مورد لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به پروتكل ريشه‌كني تجارت غيرقانوني محصولات دخاني، گزارش كميسيون شوراها و امور داخلي كشور در مورد طرح اصلاح موادي از قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و گزارش‌كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي درمورد لايحه چگونگي تشكيل و نحوه رسيدگي هياتهاي انضباطي نيروهاي مسلح از دیگر دستور کار نمایندگان است.

نظر شما