شناسهٔ خبر: 68169521 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

درخواست ازفورکارد برای ریاست کمیته المپیک ۲۰۳۰ - اکونیوز

اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور فرانسه از قهرمان پنج دوره المپیک خواسته تا ریاست کمیته سازماندهی المپیک زمستانی ۲۰۳۰ در این کشور را بر عهده بگیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از اکیپ فرانسه؛ امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که مارتین فورکاد، قهرمان پنج دوره المپیک و قهرمان 13 بار بیاتلون جهان را به عنوان رئیس کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک زمستانی 2030 که در کوه‌های آلپ فرانسه برگزار می‌شود، در نظر گرفته است.

مکرون اظهار داشت: ما باید یک کمیته سازماندهی برای بازی‌های المپیک 2030 ایجاد کنیم، این کمیته توسط کمیته ملی المپیک و پارالمپیک فرانسه و کمیته بین‌المللی المپیک نظارت خواهد شد. من احساس می‌کنم که مارتین فورکاد می‌تواند تونی استنگوت کوهستانی (رئیس کمیته سازماندهی المپیک 2024، قهرمان سه بار المپیک در قایقرانی ) شود و این عالی خواهد بود.

رئیس‌جمهور فرانسه خاطرنشان کرد: باید یک کمیته سازماندهی وجود داشته باشد که از حمایت دنیای ورزش برخوردار باشد، زیرا این تداوم، نوعی بی‌طرفی را تضمین می‌کند. المپیک تابستانی پاریس مدیون تونی استنگوت است و می‌دانم او در این هفت سال چگونه متحول شد. من همه چیزهایی را که فرانسه به خاطر موفقیت بازی‌های 2024 به تونی مدیون است، می‌دانم.

برچسب‌ها:

نظر شما