شناسهٔ خبر: 68880180 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دادگاه عالی برزیل جریمه جدیدی برای «ایکس» تعیین کرد

رویترز نوشت: دادگاه عالی برزیل اعلام کرده که شبکه اجتماعی «ایکس» باید بیش از ۵ میلیون دلار جریمه بپردازد تا بتواند خدمات خود را در این کشور از سر بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، اوایل هفته پیش شرکت آمریکایی متعلق به «ایلان ماسک» در نامه‌ای به دادگاه عالی فدرال برزیل اعلام کرد که از دستورات این دادگاه برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست تبعیت خواهد کرد و از این دادگاه خواست تا ممنوعیت این سکوی اجتماعی را لغو کند.
 
اما قاضی «الکساندر دو مورائس» دیروز با صدور حکمی اعلام کرد که «ایکس» و نماینده قانونی آن در برزیل باید ۳/۴ میلیون دلار جریمه‌های معلقی که پیشتر حکمش توسط دادگاه صادر شده بود بپردازند.
 
قاضی این پرونده گفته که دادگاه می‌تواند از منابع مسدود شده از حساب‌های «ایکس» و «استارلینک» در برزیل استفاده کند، اما «استارلینک» برای این کار مجبور شد درخواست تجدیدنظر خود را بر علیه تقاضای انسداد وجوه مذکور لغو کند. 
 
قاضی «دو مورائس» همچنین خواستار جریمه ۱/۸ میلیون دلاری علیه «ایکس» شد چرا که این سکو در هفته گذشته به مدت کوتاهی دوباره برای برخی از کاربران در برزیل در دسترس قرار گرفت.
 
به گفته یکی از افراد نزدیک به «ایکس» این شرکت فناوری احتمالاً تمام جریمه‌ها را پرداخت خواهد کرد، اما تصمیم جدید برای پرداخت ۱/۸ میلیون دلار جریمه جدید که پس از ممنوعیت توسط دادگاه اعمال شده بود را به چالش خواهد کشید. 
 
شبکه اجتماعی «ایکس» از اواخر ماه آگوست (شهریور) بعد از اینکه از دستورات قاضی دادگاه عالی فدرال برزیل برای مقابله با محتوا‌های نفرت‌پراکنانه و معرفی یک نماینده قانونی سرپیچی کرد در این کشور تعلیق شد.

نظر شما