آرش عباسی کارنامهای موفق در تئاتر دارد اما اولین تجربه او از نگارش یک سریال یعنی «پایتخت۶» نتیجهای خوب به همراه نداشت. با این حال، سازندگان سری هفتم سریال، بار دیگر از او دعوت کردهاند.
مهمترین نگرانی اهل فن، اطلاع از کیفیت پایین سری قبل سریال سیروس مقدم است. فصل ششم «پایتخت» در حالی کلید خورد که گروه سازنده، زندهیاد خشایار الوند را کنار خود نداشتند. او طی سالها همکاری با محسن تنابنده (طراح، ایدهپرداز و سرپرست نویسندگان) صاحب زبان مشترک شده بودند. از این رو نتیجهای که به دست میآمد خاص و عام را به تحسین وا میداشت. آرش عباسی اما نتوانست فیلمنامهای خوب در اختیار سازندگان «پایتخت۶» قرار دهد. با این پیشینه، عجیب است که تنابنده بار دیگر به او اعتماد کرده.
میتوان واقعیتهای جامعه را در قصه وارد کرد و حرفهای انتقادی زد؛ اما چنین امری تا جایی مجاز است که از ظرف اثر خارج نشود. «پایتخت» قصه خانوادهای معمولی است و باید از نگاه همین آدمهای آشنا، نیش بزند. همان طور که فصل اول تا پنجم سریال چنین میکرد ولی حرفها، بزرگتر از دهان شخصیتها نبود. با پیوستن آرش عباسی به سریال اما، شخصیتها منقلب شدند! نویسنده چون دنیای سریال را به خوبی نمیشناخت، کاری کرد که شخصیتها برای مخاطب نیز بیگانه شدند.
مشابهت سازی بخشهایی از «همسفر»، «ممل آمریکایی» و «در امتداد شب» توسط عباسی در «پایتخت۶» جنجال به پا کرد. نظر ما را بخواهید، نباید دلواپس این دست شوخیها بود؛ اما فشار بیرونی بر صدا و سیما بالا گرفت و لطمهای شدید بر وجاهت «پایتخت» وارد آمد. پیرو اطلاع از سابقه عباسی و نیز عدم تجربه کافی او در فیلمنامه نویسی، باید نگران «پایتخت۷» بود.