شناسهٔ خبر: 68623494 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

صندلی عجیب این خودرو را در هیچ‌جای دیگری ندیده‌اید! (+عکس)

فولکس‌واگن نسخه‌ی بسیار محدود و ویژه‌ای از خودرو برقی ID.3 GTX را معرفی کرده که متفاوت‌ترین المان ظاهری آن، طرح صندلی‌ها است.

صاحب‌خبر -

طرفداران مسابقات خودرو حتماً نام GTI Meeting را شنیده‌اند، رویدادی که از اوایل دهه‌ی ۱۹۸۰ برای طرفداران هاچ‌بک‌های اسپرت فولکس‌واگن در شهر ورترزِه‌ اتریش برگزار می‌شد و از سال ۲۰۲۴ به وولفسبورگ آلمان انتقال یافت.

به گزارش زومیت، اکنون فولکس‌واگن قصد دارد با برگزاری رویدادی به نام ID. Meeting در لوکارنو سوئیس، سنتی مشابه را برای خودرو الکتریکی ID.3 GTX پایه‌ریزی کند. شرکت مذکور برای این رویداد نسخه‌ی ویژه‌ای از ID.3 GTX تولید کرده‌ که ادای احترامی به مدل کلاسیک Golf Fire+Ice نسل دوم است.

Golf Fire+Ice که در دهه‌ی ۱۹۹۰ عرضه شد، به‌لطف استقبال فراوان با افزایش تولید از ۱۰ هزار دستگاه اولیه به ۱۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه رسید. این مدل ویژه در نسخه‌های مختلفی به‌فروش رفت که یکی از آن‌ها بر پایه‌ی مدل محبوب GTI ساخته شده بود. اکنون فولکس‌واگن برای ساخت ID.3 GTX Fire+Ice بار دیگر با برند مشهور پوشاک مونیخی Bogner همکاری کرده است.

رنگ‌آمیزی سه‌لایه با پوشش ویژه‌ای از ذرات شیشه‌ای، برجسته‌ترین ویژگی ID.3 GTX Fire+Ice محسوب می‌شود، اما نکته‌ی جالب دیگری نیز وجود دارد. با ورود به کابین، اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، صندلی‌های جلو با روکش‌های شبیه کاپشن هستند. با پایین کشیدن زیپ‌ها، شاهد تغییر روکش و نمایان‌شدن پارچه‌ای مشابه طرح به‌کاررفته در گلف Fire+Ice مربوط به دهه‌ها پیش خواهید بود.

صندلی‌ها بدون شک خلاقانه‌ترین بخش کابین ID.3 GTX Fire+Ice به‌حساب می‌آیند، زیرا سایر بخش‌ها تفاوت چندانی با ID.3 استاندارد ندارند و به‌عنوان مثال نمایشگر لمسی بزرگی در مرکز داشبورد دیده می‌شود و فقط چند کلید فیزیکی در آن وجود دارد.

به‌هرحال، فولکس‌واگن تلاش دارد فضای این خودرو را کمی گرم کند. روی پدال گاز لوگوی آتش و روی پدال ترمز لوگوی یخ را می‌بینیم. تم آتش و یخ با به‌کارگیری تزئینات قرمز و آبی در کنار الگوی حک‌شده با لیزر Fire+Ice در سرتاسر کابین، بیش‌ازپیش خودنمایی می‌کند.

نسخه‌ی Fire+Ice فولکس‌واگن ID.3 GTX قرار است خودرویی کاملاً منحصربه‌فرد باقی بماند و برنامه‌ای برای تولید انبوه آن وجود ندارد. از طرف دیگر، به‌نظر می‌رسد عمر حضور مدل ID.3 در بازار آمریکا چندان طولانی نباشد. فولکس‌واگن با اشاره به عرضه‌ی نسخه‌ی تمام‌الکتریکی نسل نهم Golf، جایگزینی این مدل را محتمل کرد. ناگفته نماند که ID.3 چند سال پیش جانشین e-Golf شده بود.

درحالی‌که انتظار می‌رود نسل بعدی Golf اواخر دهه‌ی جاری میلادی عرضه شود، احتمالاً مدل بنزینی کنونی تا سال ۲۰۳۵ همچنان تولید خواهد شد. در صورت تحقق این سناریو، فولکس‌واگن برای چندین سال شاهد حضور همزمان دو نسل از Golf در بازار خواهد بود.