شناسهٔ خبر: 68623426 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶ کارمند سازمان ملل متحد در بمباران مرکز نوار غزه کشته شدند

تهران-ایرنا-آژانس کاریابی و امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) چهارشنبه شب خبر داد که ۶ تن از کارمندان فلسطینی این نهاد بین‌المللی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز غزه کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، این افراد در دو حمله هوایی ارتش اسرائیل به اردوگاه النصیرات کشته شدند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به کشته شدن کارمندان این سازمان توسط رژیم صهیونیستی با بیان اینکه از اکتبر سال گذشته (مهرماه ۱۴۰۲)و عملیات طوفان الاقصی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل گفتگو نکرده است، گفت:عدم پاسخگویی در قبال کشته شدن کارکنان سازمان ملل و امدادگران بشردوستانه در نوار غزه "کاملا غیرقابل قبول" است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در مصاحبه ای گفت: از ماه اکتبر با نتانیاهو صحبت نکرده‌ام چون او به تماس‌هایم پاسخ نمی‌دهد اما دلیلی برای صحبت نکردن با او ندارم.

گوترش در مصاحبه با رویترز افزود که از زمان حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر سال گذشته، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که مدت هاست سازمان ملل را به ضد اسرائیلی بودن متهم می کند، صحبت نکرده است.

این دو شخصاً یک سال پیش در سازمان ملل متحد با یکدیگر گفتگو کردند و گوترش گفت که اگر نتانیاهو بخواهد دوباره این کار را انجام خواهد داد.

گوترش گفت: من با او صحبت نکرده‌ام، زیرا او به تماس‌های تلفنی‌ام پاسخ نمی دهد اما دلیلی هم ندارم که با او صحبت نکنم. بنابراین اگر او به نیویورک بیاید و بخواهد مرا ببیند، از دیدن او بسیار خوشحال خواهم شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: عدم پاسخگویی در قبال قتل کارکنان سازمان ملل و امدادگران بشردوستانه در نوار غزه کاملا غیرقابل قبول است.

گوترش با توصیف جنگ اسرائیل علیه حماس در غزه که به گفته مقامات بهداشتی محلی می‌گویند از زمان آغاز جنگ حدود ۴۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند، گفت که نقض بسیار شدید قوانین بین‌المللی بشردوستانه و فقدان کامل حفاظت موثر از غیرنظامیان صورت گرفته است.

دبیرکل سازمان ملل گفت: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد کاملاً غیرقابل قبول است.

ارتش اسرائیل مدعی است که اقداماتی را برای کاهش خطر آسیب به غیرنظامیان انجام می دهد و حداقل یک سوم از قربانیان فلسطینی در غزه شبه نظامیان هستند و حماس را به استفاده از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی متهم می کند که حماس نیز این ادعا را رد می کند.

به گفته دبیرکل سازمان ملل متحد، باید تحقیقات موثر و پاسخگویی در مورد مرگ آنها انجام شود، نزدیک به ۳۰۰ کارمند کمک های بشردوستانه که بیش از دو سوم آنها کارکنان سازمان ملل بودند نیز در جریان درگیری کشته شده اند.

گوترش گفت: ما دادگاه‌هایی داریم، اما می‌بینیم به تصمیمات دادگاه‌ها احترام گذاشته نمی‌شود و این کاملاً غیرقابل قبول است و نیاز به تأمل جدی دارد.

نظر شما