شناسهٔ خبر: 68632517 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گوترش مجددا خواستار پایان جنگ خونین غزه شد

منبع: مهر

اقتصادنیوز: سخنگوی دبیر کل سازمان ملل از درخواست گوترش برای پایان بخشیدن به جنگ خونین غزه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل پس از یک حمله خونین دیگر به نیروهای این سازمان در غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، بار دیگر بر ضرورت پایان این منازعه و استقرار آتش بس در این باریکه تاکید کرد.

بر این اساس، استفن دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در این باره به رسانه‌ها گفت: گوترش از تمامی طرف‌های منازعه می‌خواهد از استفاده از مراکزی همچون مدارس و پناهگاه‌ها برای اهداف نظامی اجتناب کنند. تمامی طرف‌های منازعه به ویژه اسرائیل باید تحت هر شرایطی بر قوانین بین المللی پایبند بوده و از جان غیرنظامیان محافظت کنند.

خبر مرتبط
واکنش گوترش به شرایط غزه/ من تا حالا با نتانیاهو صحبت نکرده‌ام/ سازمان ملل از آتش‌بس حمایت می‌کند

اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه آنچه در غزه رخ می‌دهد به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، اعلام کرد که خیلی وقت است که با بنیامین نتانیاهو صحبت نکرده، چون نتانیاهو جواب تلفن‌های او را نمی‌دهد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دبیر کل سازمان ملل بار دیگر خواستار استقرار فوری آتش بس در غزه و تبادل اسرا میان طرفین منازعه است. این جنگ وحشتناک باید متوقف شود.

سخنان مقامات ارشد سازمان ملل پس از آن مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی بار دیگر در حملات خود نیروهای وابسته به این نهاد را هدف قرار داد.

از همان روزهای نخست جنگ غزه رژیم صهیونیستی با هدف پاکسازی قومی این باریکه اقدام به اعمال محدودیت‌های سنگین علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل موسوم به آن روا کرد.

نظر شما