شناسهٔ خبر: 68594341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار قزوین خبر داد

افزایش آمادگی استان قزوین در مدیریت بحران

استاندار قزوین گفت: موضوع مدیریت بحران نیاز به برنامه‌ریزی و تدبیر دارد و و باید در دستور کار جدی قرار گیرد که خوشبختانه آمادگی استان قزوین در هنگام بحران افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، ظهر امروز _سه‌شنبه بیستم شهریور_ در مراسمی با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و موسی متوسلین معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و تعدادی از مدیران استانی، مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران استان قزوین افتتاح شد.

محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در مراسم افتتاح مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران استان قزوین اظهار کرد: یکی از مسائلی که از حساسیت بالایی برخوردار است و نیاز به برنامه‌ریزی و تدبیر دارد موضوع مدیریت بحران است و باید در دستور کار جدی قرار گیرد که خوشبختانه آمادگی استان قزوین در هنگام بحران افزایش یافته است.

وی افزود: در کل دنیا مشاهده می‌کنید که پس از ایجاد یک بحران کسانی که از پیش تدبیر و آمادگی دارند، دست برتر را پیدا می‌کنند و از آن بحران سربلند بیرون می‌آیند و این در حالی است که اگر این آمادگی‌ها وجود نداشته باشد، منشأ ناراحتی می‌شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه موضوع مدیریت بحران در استان نیاز به دقت و اهمیت بیشتری داشت، گفت: البته در طول بازه زمانی گذشته منابعی تخصیص داده شده بود، ولی با رفتارهای غیرمنطقی امکانات بین دستگاه‌های مختلف توزیع شده بود و این موضوع امر مدیریت بحران را سخت می‌کرد.

اعلایی اضافه کرد: خوشبختانه این فرآیند در حال حاضر اصلاح شده است و تمامی امکانات در اختیار مدیریت بحران قرار دارد و این موضوع مشکل خدمات‌رسانی را بهبود خواهد بخشید. یکی از انتظارات اصلی مردم از حاکمیت حسن مدیریت در مواقع بحران است و دستگاه‌های متولی که در این زمینه مسئولیت دارند، باید به بهترین شکل ممکن برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص استان و به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه آن باید برای هرگونه بحران آمادگی وجود داشته باشد، چراکه به قول قیصر امین پور روز مبادا را در تقویم نمی‌نویسند و باید برای هر اتفاقی آمادگی وجود داشته باشد.

محمدرضا علیمی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین هم در این مراسم گفت: در این مرکز آخرین اطلاعات و نقشه‌های مربوط به وضعیت راه، میزان مصرف و منابع آب، وضعیت شبکه برق، زلزله، سیل، هواشناسی و موضوعات لازم در مواقع بحران به صورت یکپارچه در مرکز هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در دسترس مدیریت بحران قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، در حاشیه این برنامه از ۲ پهپاد دید در شب و کنترل از راه دور رونمایی شد و همچنین ۲ شبکه ارتباطی بی‌سیم رادیویی و بی‌سیم مبتنی بر شبکه ایرانسل نیز راه‌اندازی شدند که می‌تواند ارتباطات پایدار را در مواقع بحران ایجاد کند.

نظر شما