شناسهٔ خبر: 68598505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده انتظامی لرستان مطرح کرد؛

مصالحه ۶۹ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس لرستان

 خرم‌آباد - فرمانده انتظامی لرستان از مصالحه ۶۹ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس در سطح کلانتری‌های این استان از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار یحیی الهی در سخنانی، اظهار داشت: پرونده‌های ارجاعی به کلانتری‌ها که قابلیت مداخله حرفه‌ای مددکاری اجتماعی، روان‌شناسی و مشاوره را دارند به مراکز مشاوره در سطح کلانتری‌های استان ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: از جمله این پرونده‌ها اختلافات خانوادگی، اختلاف بین زوجین، اختلافات بین‌فردی در جامعه، اختلافات حقوقی مرتبط با حقوق اجتماعی، مزاحمت‌ها و… که با مداخله حرفه‌ای و ارائه آموزش‌های مهارت‌های اجتماعی و زندگی و توانمندسازی افراد منجر به حل‌وفصل و خروج پرونده‌ها از سیر انتظامی، قضائی می‌شود به این دوایر ارجاع داده می‌شود.

فرمانده انتظامی لرستان، تصریح کرد: این مراکز نقش مهمی در ارائه آموزش‌های روانی و پیشگیری و علاج از آسیب‌های اجتماعی دارند که خوشبختانه با زحمات این عزیزان، مصالحه ۶۹ درصدی پرونده‌ها و مراجعین به این مراکز را از ابتدای سال تاکنون در پی داشته است.

سردار الهی، گفت: مراکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی در سطح کلانتری‌های استان باهدف کمک به ارتقای بهداشت روانی افراد، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم فعالیت دارند.

نظر شما