شناسهٔ خبر: 68593320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قزوین به امکانات مجهزتری در مدیریت بحران نیاز دارد

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین با اشاره به اینکه قزوین از استان های زلزله خیز بوده و به لحاظ جغرافیایی نیز از موقعیت ویژه ای برخوردار می باشد، گفت: استان با این توصیف به امکانات و تجهیزات ویژه ای در مدیریت بحران نیازمند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران استان قزوین، اظهار کرد: سرعت عمل و استفاده از همه امکانات و ظرفیت ها، شرط اصلی و اساسی در حوزه مدیریت بحران و واکنش مناسب به حوادث غیرمترقبه و طبیعی است.

وی ادامه داد: منابع و اعتبارات مناسبی طی سه سال گذشته برای ارتقا منابع زیرساختی مدیریت بحران در قزوین جذب شد تا این استان از امکانات ویژه تری در این حوزه برخوردار شود.

اعلایی یادآور شد: عملیات های مربوطه به حوادث طبیعی همانند سیل، زلزله، آتش سوزی ها، لایروبی رودخانه ها و یا امداد رسانی به مسافرانی که در جاده های استان در رفت و آمد هستند از جمله مجموعه اقداماتی است که توسط مدیریت بحران استان صورت می گیرد که شاید بسیاری از مردم از این تلاش ها بی خبر باشند.

به گفته این مسوول، استان قزوین نیاز به امکانات بهتری در حوزه مدیریت بحران داشت که با تجمیع امکاناتی که در گذشته به صورت پراکنده در اختیار دستگاه ها و شرکت های خدمات رسان استان بود، تا حدودی این وضعیت اصلاح و مدیریت شد و امروز برای نخستین مرتبه شاهد افتتاح مرکز مانیتورینگ مدیرت بحران در این استان هستیم.

وی افزود: انتظارات مردم و شهروندان قزوینی در مواقعی که حادثه بحرانی رخ می دهد، حسن مدیریت به بهترین نحو ممکن است که دستگاه های متولی باید بر این موضوع آمادگی داشته باشند و برای آن برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: امکانات و تجهیزات مدیریت بحران استان قزوین باید برای روز مبادا آماده باشد، چرا که حادثه هیچگاه خبر نمی دهد و اگر آمادگی لازم در این خصوص وجود داشته باشد برنده واقعی خواهیم بود، از این رو اداره کل مدیریت بحران به عنوان سیاست گذار در این عرصه باید به وظایف خود در عرصه تجهیز امکانات، اهمیت خاصی قایل باشد.

نظر شما