شناسهٔ خبر: 68588188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار شیراز :

پیشرفت فیزیکی بزرگراه آیت‌الله حائری به ۹۲ درصد رسید

شهردار شیراز گفت: پروژه ضلع شمالی بزرگراه آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی دارد که از تقاطع سربازان گمنام امام زمان(عج) آغاز و تا اکبرآباد ادامه دارد و طول آن ۱۲ کیلومتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدحسن اسدی در بیست‌ویکمین بازدید از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس در پروژه ضلع شمالی بزرگراه آیت‌الله‌محی‌الدین حائری‌شیرازی اظهار کرد: این پروژه پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی دارد و بخش باقیمانده از پروژه توسط دو منطقه ۶ و یک و سازمان سیما و منظر فضای سبز شهرداری شیراز در حال اجرا است.

وی افزود: محور جنوبی که سال گذشته با حضور وزیر دادگستری افتتاح شد، شهروندانی که از این مسیر تردد دارند، بسیار قدردانی کردند. این در حالی است که هدف ما چیزی جز رضایتمندی و خدمت‌رسانی به مردم نیست.

شهردار شیراز تصریح کرد: طول این بزرگراه بیش از ۱۲ کیلومتر است که از تقاطع سربازان گمنام امام زمان (عج) آغاز و تا اکبرآباد ادامه دارد و محور شمالی بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی می‌تواند مکمل این موضوع باشد و مکمل نهایی باید تقاطع جام‌جم باشد.

اسدی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته مرحله ۳۷ جهش عمرانی پروژه‌های شهرداری شیراز در قالب ۶۲ پروژه به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری یا عملیات عمرانی پروژه‌ها انجام شد، همچنین رونمایی از یک بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در هفته گذشته انجام شد.

پاسخ شهردار شیراز درباره مباحث مربوط به تونل ملل شیراز

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پروژه تونل ملل اضافه کرد: در صفحات مجازی درباره پروژه تونل ملل که هفته گذشته کلنگ‌زنی شد، مباحثی مطرح می‌شود که اجرای این تونل می‌تواند منجر به افزایش ترافیک در محور قصردشت و همت شمالی شود، اما اینگونه نیست و مسیر تونل ملل برعکس بوده و یک مسیر خروجی یک‌طرفه است که با اجرای آن ترافیک از سمت همت شمالی و قصردشت به کمربندی اکبرآباد هدایت می‌شود.

اقدامات در حال انجام به شکل مداوم پیگیری شود

سیدابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم درباره تونل ملل اظهار کرد: درباره این پروژه مباحث کارشناسی شده بسیاری صورت گرفته و جواب روشن است.

وی افزود: افتتاح بخشی از این پروژه رضایتمندی بسیار خوبی را در برداشت و ما اطمینان داریم بهره‌برداری کامل این پروژه اثرگذاری جدی خواهد داشت و رضایتمندی شهروندان را ایجاد خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: ضرورت دارد به جهت تکمیل و بهره‌برداری هر چه سریع‌تر پروژه، بازدید مکرر از این پروژه انجام شود تا در زمان تعیین‌شده برای بهره‌برداری پروژه که آبان اعلام شده است، اقدامات در حال انجام به صورت مداوم پیگیری شود.

پیشرفت فیزیکی بزرگراه آیت‌الله حائری به ۹۲ درصد رسید

تکمیل باند شمالی بزرگراه آیت‌الله حائری در چند ماه آینده

بابک همتی، مدیر پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز در این بازدید اظهار کرد: پروژه کوهسار مهدی (عج) در دهه‌های گذشته عملیات عمرانی آن آغاز شد و فازهای اولیه افتتاح و به بهره‌برداری رسید و در دوره مدیریت شهری فعلی، فازهای ۲ و ۳ شمالی به نام آیت‌الله حائری شیرازی نام‌گذاری و در حال اجراست.

وی افزود: به‌دلیل رانش‌هایی که در محل اجرای پروژه رخ داد، تأخیر در روند اجرای پروژه صورت گرفت و پس از این حادثه از سوی مشاوران پروژه، بررسی‌های بسیاری انجام و این موضوع اعلام شد که ممکن است مجدد رانش کوه رخ بدهد، از این رو با برنامه‌ریزی انجام شده علاوه‌بر احداث تونل‌هایی که در مسیر پیش‌بینی شده بود، احداث تونل مصنوعی یا گالری در دستور کار قرار گرفت که در مدت زمان کوتاه احداث شد.

مدیر پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: با توجه به اینکه محل قرارگیری این پروژه که در محدوده شهر واقع شده است با اقدامات انجام شده و احداث تونل‌ها دیگر هیچ‌گونه خطر رانش وجود نخواهد داشت و امید است با روند رو به پایان احداث تونل و گالری‌ها بتوانیم ظرف چند ماه آینده فاز باند شمالی پروژه را به پایان برسانیم.

پروژه فاز ۲ و ۳ کوهسار مهدی در مقیاس یک شهر نظیر ندارد

ادریس مهدیان، مدیر پروژه‌های شهرداری شیراز در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) نیز در سخنانی در بازید از تونل شهیدان خادم صادق اظهار کرد: پروژه کوهسار مهدی (عج) در یک بخش در حال بهره‌برداری است و پیشرفت فیزیکی پروژه ۹۲ درصد است که بالغ‌بر ۴۰ درصد از پیشرفت این پروژه طی دو سال اخیر و با همت شهرداری و شورای ششم صورت گرفت.

وی افزود: در فاز ۳ که به نام آیت‌الله حائری نام‌گذاری شده است، بالغ‌بر چهار کیلومتر تونل و گالری حفاری شد و ۱۷۰۰ متر عملیات دیوارگذاری و سه میلیون متر مکعب عملیات خاک‌برداری در این پروژه انجام شده است.

مدیر پروژه‌های شهرداری شیراز در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تصریح کرد: در لیست پروژه‌های سطحی شهری پروژه فاز ۲ و ۳ کوهسار مهدی در مقیاس یک شهر نظیر ندارد، چرا که با همت شبانه‌روزی که شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز داشتند، احداث این حجم از سازه در چنین پروژه‌ای بی‌نظیر بوده و امید است این پروژه به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

مهدیان تصریح کرد: سال گذشته در بهمن توانستیم باند جنوب را افتتاح کنیم و باند شمالی این پروژه در حال حاضر آماده افتتاح است، اما با توجه به وضعیت پیچیده زمین‌شناسی و تدبیر شهردار شیراز و تبعات مالی سازه‌های ایجاد شده، این موضوع پذیرفته شد به جهت اینکه در سال‌های آینده این پروژه مخاطره‌ای برای شهروندان نداشته باشد، نزدیک به ۵۰۰ متر گالری سطحی به ارتفاع ۱۰ متر و ۱۴۰۰ متر دیوار ترانشه در مسیر ایجاد شود تا سالیان سال بدون هیچ مشکلی پا برجا بمانند و مردم شیراز بتوانند از این مسیر ایمن استفاده کنند.

پیشرفت فیزیکی بزرگراه آیت‌الله حائری به ۹۲ درصد رسید

احداث تونل ملل، راهکاری برای کاهش ترافیک دو مسیر دروازه قرآن و شهرک جوادیه

وی در بازدید از پروژه تونل ملل خاطرنشان کرد: تونل ملل بالغ‌بر سه کیلومتر طول و ۱۶ متر عرض معبر دارد و ترافیک بالادست شیراز را از این محور خارج می‌کند و ترافیک دو مسیر دروازه قرآن و شهرک جوادیه را کاهش می‌دهد.

مدیر پروژه‌های شهرداری شیراز در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ابراز امیدواری کرد: با حمایت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در کوتاه‌ترین زمان ممکن پروژه به بهره‌برداری برسد.

مهدیان اضافه کرد: برآورد ما از اجرای این پروژه ۳۶ ماه است، اما با توجه به رسالتی که داریم و کار جهادی که در اجرای پروژه‌ها انجام می‌شود تلاش خواهیم کرد در کوتاه‌ترین زمان پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: در احداث این تونل بزرگ مقیاس موضوع پدافند غیرعامل تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

مدیر پروژه‌های شهرداری شیراز در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اظهار کرد: اعتبار اجرایی این پروژه دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

شهرداری شیراز تقاطع جام‌جم را تعیین‌تکلیف و به سرانجام برساند

محمود صفایی عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید اظهار کرد: این پروژه رینگ شمال غربی شیراز را که از بلوار جمهوری به بزرگراه حسین الهاشمی است، متصل می‌کند و تعدادی از فازهای این پروژه به بهره‌برداری رسیده است و این قطعه که آخرین قطعه این محور است بر اساس زمان‌بندی اعلام شده مقرر شده بود تا در سال گذشته افتتاح شود، اما به علت مشکلات به وجود آمده این اتفاق صورت نگرفت و ایمن‌سازی محور و سازه پروژه در دستور کار قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: این محور در ماه‌های آینده افتتاح شود، چراکه کمک شایانی برای تسهیل در ترافیک شهر به‌ویژه در مسیر شرق به غرب خواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در این پروژه حائز اهمیت است و انتظار می‌رود با همت شهرداری شیراز هرچه سریع‌تر تعیین‌تکلیف و به سرانجام برسد، تقاطع جام‌جم است که مدت‌های بسیاری است به‌دلایل مختلف اجرایی نشده است و انتظار می‌رود تا هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

نظر شما